Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
modell fotografering?
- Trådstartare bulthasse
- Start datum
Greve Nickon
Aktiv medlem
Massvis
Några viktiga grejer är att man ska försöka undvika att himlen blir utbränd, något som den blir väldigt snabbt med en digital kamera pga omfånget. Lösning på det kan vara reflekskärm, blixt eller att plåta sent på kvällen.
En annan viktig sak är att vara uppmärksam så att det inte "växer träd" ur huvudet på modellen.
En annan utmaning är också att hålla koll på alla småsaker som kan komma in i bild utan att man vill det, allt från grenar till rörliga saker som insekter och fåglar och andra idioter som inte förstår att man inte går framför en kamera om man inte är ombedd att göra det. (det senare syftade på människor)
En bra grej, som gäller all plåtning, är att ha med en "assistent" som kan hålla en reflektor, hålla undan grenar, hålla upp en handuk som modellen kan byta om bakom, agera bollplank osv.
Greven
Några viktiga grejer är att man ska försöka undvika att himlen blir utbränd, något som den blir väldigt snabbt med en digital kamera pga omfånget. Lösning på det kan vara reflekskärm, blixt eller att plåta sent på kvällen.
En annan viktig sak är att vara uppmärksam så att det inte "växer träd" ur huvudet på modellen.
En annan utmaning är också att hålla koll på alla småsaker som kan komma in i bild utan att man vill det, allt från grenar till rörliga saker som insekter och fåglar och andra idioter som inte förstår att man inte går framför en kamera om man inte är ombedd att göra det. (det senare syftade på människor)
En bra grej, som gäller all plåtning, är att ha med en "assistent" som kan hålla en reflektor, hålla undan grenar, hålla upp en handuk som modellen kan byta om bakom, agera bollplank osv.
Greven
Danyael_X
Aktiv medlem
Hepp!
från mina övningar i Nollbudget filmens värld vet jag att vattenflaskor och fika är ett måste, annars kan både skådis/modell och fotograf/regisör/ljudtekniker bli kinkiga och då är det inte kul.
Det är bättre att ta med för många grejor än för lite. Nu menar jag inte fotoutrustning utan filtar, paraplyer, mat, dricka och vad som nu kan komma att behövas utöver hela din fotoutrustning =)
Och en assistent...
Chris =)
från mina övningar i Nollbudget filmens värld vet jag att vattenflaskor och fika är ett måste, annars kan både skådis/modell och fotograf/regisör/ljudtekniker bli kinkiga och då är det inte kul.
Det är bättre att ta med för många grejor än för lite. Nu menar jag inte fotoutrustning utan filtar, paraplyer, mat, dricka och vad som nu kan komma att behövas utöver hela din fotoutrustning =)
Och en assistent...
Chris =)
Greve Nickon
Aktiv medlem
Danyael_X skrev:
Hepp!
Och en assistent...
Chris =)
Kom att tänka på en sak som efter detta innlägg som jag investerade i i början på sommaren som har varit kanon. Ett 12 volts kylväska som håller drickan riktigt kall mendans man jobbar. Kostar ca 300:- på det billigaste stället och fungerar utmärkt.
Greven
Greve Nickon
Aktiv medlem
Danyael_X skrev:
Har Greve Nickon blivit inspirerad av filmen "Hackers" till sitt nick-name?
Finns ju en karaktär där som heter Lord Nikon (snubben ahr fotografiskt minne)
Helt apropå inget särskilt...
C.
Faktiskt så var det nicket inte min idé utan min brors. Dels pga av filmen, som är en av hans favoritfilmer, och dels pga av att min farfar kallades för Greven och var allmänt känd under det "namnet".
TYvärr så har jag inte det fotografiska minnet, det hade varit bra när man pluggar.
Greven