Annons

Modefotografering

Produkter
(logga in för att koppla)

lorenzo333

Ny medlem
Hej,

Jag har letat efter en workshop inom modefotografi men har tyvär inte hittat något i Sverige (allt finns utomlands). Nu e jag beredd att betala up till 12000 kr till en modefotograf som kan lära mig allt som har med modefotograferingen att göra. Själva workshop ska vara under 4-7 dagars tid, ca 7 timmar/dag (one to one workshop).

Är det någon som e intresserad då e det bara och kontakta mig.

Sorry

Hej,

Sorry dude, det va inte meningen att lägga det på flera ämnen men det bara blev så. Jag behöver verkligen lära mig om modefotografering så jag tänkte kanske några inte titta på alla ämnen i själva forumet....

Hoppas du förstår vad jag menar.

Ha det så bra

Re: Sorry

lorenzo333 skrev:
Sorry dude, det va inte meningen att lägga det på flera ämnen men det bara blev så.
Hmmm, jag har väldigt svårt att se att det "bara blir så" utan att man väldigt medvetet klipper och klistrar sitt inlägg fem gånger. Chansen att man får hjälp på fotosidan minskar avsevärt när man dubbelpostar eftersom folk blir förbannade på att man inte följer forumreglerna, oavsett om man har stort behov att få lära sig något eller ej.

Direkta tips i Sverige har jag inga, men Garry Edwards, som är en av de bakom Lighting Themes på Photo.Net, driver utbildningar i Storbritannien. En flygresa dit kostar inte mycket om man tar lågprisbolagen, kan säkert vara billigare än inrikesresor på vissa sträckor. Vet inte hur hans kurser är men baserat på vad han gör på Photo.Net skulle jag kunna tänka mig att gå hos honom. Kanske inte utpräglad modefotograf dock så om du är ute efter att kunna "sno åt" dig kontakter samtidigt är det nog inte rätt ställe.

Annars skulle jag ge dig rådet att direkt ringa upp en (mode)fotograf du skulle kunna tänka dig gå hos och visa framfötterna. Jag vet inte hur villiga många är att utbilda en "konkurrent", men om det skulle kunna handla om att vara assistent ett tag så...

Dubbeltrådarna borttagna....

Nu vet du att det räcker med en tråd.

/Jeppe - som har tillräckligt mycket att göra ändå.

Utan att på något sätt vilja trampa på någon tå tror jag inte man kan lära sig "allt" om något yrke på 4-7 dagar... men säkert kan du få lite inblick och sedan börja från grunden som jag antar att de allra flesta modefotografer fått göra. Det är nog bara rutin och erfarenhet som gäller.... tror jag i alla fall.
// Anders

Jag skulle bara vilja vara en hang-around vid en modefotosession. Bara för o se hur det går till, eventuellt hålla någon reflexskärm men ändå inte vara någon assistent.

Så Micke Jansson, Michael Ezra, Lennart Nilsson, you know where I am. :-D

Om dessa tre nu av någon oklar anledning inte skulle höra av sig så hakar jag gärna på någon annan fotografs session en dag eller halvdag om jag får. Det är alltså inte utbildning, bara som studiebesök, som att kolla glasblåsarna på skansen ungefär.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar