Annons

Mjukstart vs Bildkritik - antal kommentarer

Produkter
(logga in för att koppla)

pelleplutt

Aktiv medlem
Jag anser mig vara en tillräckligt erfaren fotograf för att kunna lägga mina bilder i bildkritik poolen, men har kommit fram till att om jag vill ha feedback måste jag lägga dem i mjukstart.

Jag har just nu (i skrivande stund) 14 bilder upplagda. 6 i bildkritik och 8 i mjukkstart. jag anser att kvalitén och intressegraden är tämligen likvärdig på bilderna, trots det har jag ett snitt på kommentarer som är nästan 3 gånger så högt i mjukstartpoolen- vad beror det på?

Jag är väldigt glad för kommentarer om att jag borde lägga bilderna i bildkritikpoolen, men måste ju ignorera dessa då jag inte får någon feedback där.

Har ni andra märkt av samma sak? Eller är det helt enkelt så att det slumpat sig att de mest intressanta bilderna hamnat i mjukstart?
 
Det kommer in ca 750 kommentarer och 200 nya bilder/i Bildkritik per dag, mot ca 225 kommentarer och 90 bilder i Mjukstart.

Så kikar man på statistiken så stämmer inte din teori. Det har nog mer med bilderna att göra. Kikar jag på dina bilder tycker jag du lagt de två bästa och uttrycksfulla (som ju också fått flest kommentarer) i just Mjukstart.
 
OK

tack. Det var statistik som var intressant. Då kan det ju vara så att det bara är slumpen av var mina bilder hamnat som gjort snedfördelningen hos mig.
 
Ja, men bilden i sig spelar också in mycket. Jag tror nog du hade fått lika många kommentarer på "Angkor Girl" (som jag också gillar) även i Bildkritik.

Det är nog generellt svårare (har ingen statistik...) att få kommentarer på bilder som är tämligen lika många andras bilder, tex solnedgångar. Uteblivna kommentarer kan ju ses som en slags kritik det också, att bilden inte fångade tillräckligt intresse och att det inte fanns något direkt att säga om den.
 
Precis vad jag också är inne på. Det var därför jag undrade lite om jag kan tillgodoräkna mig den "kritiken" (utebliven kommentar alltså) eller om poolvalet spelade roll. Jag tackar som sagt för den övriga statistiken du gav och har nog blivit övertygad om att jag helt enkelt valt bättre (mer intressanta) bilder till mjukstart
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.