Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minneskortluckan på D70

Produkter
(logga in för att koppla)

Nicke77

Aktiv medlem
Hallå! Har i helgen köpt mig en D70 och av det lilla jag har testat än så länge är jag kanonnöjd!

Har en lite fråga dock. Märkte igår att min lucka till minneskortet sitter lite löst. Går att rucka på den i höjdled. Inte mycket men ändå. Den svikter även lite när man trycker på den.

Är det nån mer som har det så? Ska det vara så eller ska man lämna in den? Blev lite orolig när jag märkte detta.

Vore tacksam för svar!

/Niklas

Nicke77 skrev:
Har en lite fråga dock. Märkte igår att min lucka till minneskortet sitter lite löst. Går att rucka på den i höjdled. Inte mycket men ändå. Den svikter även lite när man trycker på den.

Lite spel är helt normalt, det är först om den är jättelös eller trasig som man bör oroa sig. Kontrollera så att den inte finns sprickor eller liknande som gör den lös. Annars är det nog bara att fota på!

//

Nicke77 skrev:
Hallå! Har i helgen köpt mig en D70 och av det lilla jag har testat än så länge är jag kanonnöjd!

Är det nån mer som har det så? Ska det vara så eller ska man lämna in den? Blev lite orolig när jag märkte detta.

Vore tacksam för svar!

/Niklas

Samma sak med min D70, plus den jag hade i somras
innan jag fick den utbytt mot mitt nya hus. Gick
också in i en fotoaffär och bad att få titta på
D70, samma sak även med detta ex. Jag har även läst kritik mot denna "brist" i andra trådar på fotosidan

Det var min första reaktion efter att tagit lite kort med min D70.

Jag köpte den i april i år och har inte haft något problem med den.

Vad jag kan se är det damfritt innanför luckan efter 4500 kort tagna sedan april.

Jag tror inte att det är något att fundera över.

mvh Erik

Tack så mycket för era svar. Har inte hunnit besvara förrän nu. Var inne på Hegethorns häromdan där jag köpt kameran och dom sa likadant där. Inget att oroa sig över.
Så det är väl bara att ge sig ut i vinterkylan och fortsätta fota!

Må väl!

Gummilist

Det sitter en liten gummilist och tätar runt luckan, kanske är den som gör att luckan kan kännas lite "svajig".
Jag har själv inga problem med detta på min kamera annat än att den rör sig någon bråkdel av en milimeter när jag trycker på luckan. Enda anledningen till att jag överhuvudtaget tänkt på det är att jag läst i denna tråden :D

/E

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar