Annons

minneskortet är helt borta

Produkter
(logga in för att koppla)

bradfridell

Aktiv medlem
tja skulle använda mitt minneskort igår. ett transcend sdhc 32mb 600x
och ja inget händer, står bara formtera men när ja försöker det händer inte ett skvatt. varken på kameran eller datorn. hjälp skulle va behövligt

mvh: brad

Ta ut det, kolla om alla kontakter och avdelare är ok, flytta på skrivningsskyddsspaken några gången och försök igen.

Varför skulle han flytta på skrivskyddsspaken några gånger? Det är ju bara en plastknopp på utsidan av kortet. Den elektriska delen av skrivskyddsfunktionen sitter i kortläsarens kontaktdon, inte i kortet.

Om det inte finns några viktiga bilder på det är det väl bara o kasta och skaffa ett nytt?

Även om du lyckas få igång det så vet man ju aldrig när det fallerar nästa gång - inte så kul om det händer när man står med 300 bröllopsbilder på kortet...

oki tack för infon, jag såg felet nu dock. det sitter ju små plast bitar mellan alla metalbelägg som ska läsa av kortet, 2 st har lossnat, ska testa o fixa dom. funkar det inte efter det kastar ja kortet isånafall

oki tack för infon, jag såg felet nu dock. det sitter ju små plast bitar mellan alla metalbelägg som ska läsa av kortet, 2 st har lossnat, ska testa o fixa dom. funkar det inte efter det kastar ja kortet isånafall
Klassiker, har hänt på flera av mina och min brors. Bara att ta bort avgränsarna så de inte blockerar kontaken så brukar det gå utmärkt. De piggarna och skrivskyddslåsningen är SD-kortens svaga punkter, synd på en annars bra konstruktion.

Klassiker, har hänt på flera av mina och min brors. Bara att ta bort avgränsarna så de inte blockerar kontaken så brukar det gå utmärkt. De piggarna och skrivskyddslåsningen är SD-kortens svaga punkter, synd på en annars bra konstruktion.

hehe jag märkte ju det först när jag läste inlägget längre upp då ja tänkte kolla va det va för plast bit han menade. så de va tur, annars hade jag kastat ett fullt fungerande minneskort haha

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar