Annons

Minneskort - Någon skillnad på märken?

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan.76

Aktiv medlem
Hej där.

Slänger ut en fråga angående märken på minneskort. Funderar på att köpa en Canon 5D Mark III. Och där behöver jag ju Compact Flash i ena delen.
Nu till frågan, är det någon skillnad på märkena. Tänker främst på SanDisk och Lexar.
Idag använder jag SanDisk till min 70D och dom fungerar bra. Men som sagt, är det någon skillnad på dom.

Tack på förhand för svar.
/ Johan
 
Hej där.

Slänger ut en fråga angående märken på minneskort. Funderar på att köpa en Canon 5D Mark III. Och där behöver jag ju Compact Flash i ena delen.
Nu till frågan, är det någon skillnad på märkena. Tänker främst på SanDisk och Lexar.
Idag använder jag SanDisk till min 70D och dom fungerar bra. Men som sagt, är det någon skillnad på dom.

Tack på förhand för svar.
/ Johan

Det finns de som hävdar att det skiljer i kvalitet mm. Personligen har jag aldrig märkt någon skillnad. Det skulle inte förvåna mig om de görs i samma fabrik.
 
Transcend brukar fungera sämst och Sandisk bäst i de flesta tester (och i praktiken). Lexar och Sandisk håller jag som likvärdiga, och jag skulle aldrig köpa kort från andra tillverkare än dem.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.