Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Minikit belysning för 3.500 eller inte?

Produkter
(logga in för att koppla)

Ziden

Aktiv medlem
Hej,

Har läst en hel del trådar har i forumet, en ren guldgruva. Sett en hel del projekt att bygga egna bouncers o softboxar som verkar lovande.

Mmin fundering är att om jag kan tänka mig att lägga ner ett par tusen för att kunna ta bra bebis-bilder, barnbilder + porträtt hemma ( amatör ).

Är det bäst att lägga pengarna på professionella bakgrunder eller på belysningen? Jag menar, man kan ju göra "hembyggen" både för bakgrunder o belysning. Var tycker ni man skall köpa färdiga saker istäkllet för att bygga?

Alternativt, tror ni att man kan köpa ett begagnat kit för porträtt foto? Bakgrund, 2 lampor, reflektor och softboxar?

Bl.a. PHOTAX och Scandinavianphoto har kit för runt 3.000... frågan är om de är värda pengarna.

Tacksam för svar och synpunkter!

Mvh Lazze

Nu har jag iallafall inhandlat 2x500w halogenlampor på Biltema för 49:-/st. Får se vad man kan göra med dem... om det blir några fina hembyggda stutar till dem

// Lazze

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar