Annons

Min Kalender 2006.

Produkter
(logga in för att koppla)

hailstorm

Aktiv medlem
Hejsan... det är såhär att iår ska jag göra en kalender med bilder och ge till mina vänner/släktingar... jag har varit uppe på mitt lokala binderi och de binder för 20kr/kalender och det får ju anses vara billigt.. det är då stålbindning det handlar om så det ser propert ut...

Här kommer iaf en Dummybild på hur kalendersidan kommer se ut... har ni några tips att ge innan jag börjar på allvar med kalendern?

http://www.northernlightphotography.se/misc/kalender.jpg

PS: VISA GÄRNA ERA KALENDRAR OM NI SKA GÖRA NÅGON :)
 
...jag saknar veckonumrering och så jag tycker att det ska stå 1, 2, 3... istället för 01, 02, 03...

/Håkan
 
Jag tycker att namnsdagar saknas(man kan undvika många pinsamma situationer med det i kalendern). Risken är ju iofs att det blir plottrigt om man lägger in det.

//Erik
 
Jag tycker du skall använda svenska tecken och inte skriva 66 99 som citattecken

Annars ser det fint ut.
 
ergu skrev:
Jag tycker att namnsdagar saknas(man kan undvika många pinsamma situationer med det i kalendern). Risken är ju iofs att det blir plottrigt om man lägger in det.

//Erik

ahhh... jepps... jag ska dock lägga in när alla fyller år... men inte namnsdagar... :) Tack.
 
hailstorm skrev:
Nu hänger jag itne alls med micke... vad är svenska tecknena för det då? :)
Överst har du korrekt svensk typografi.
Underst anglosaxisk (som avslöjar att programvaran du använder förmodligen inte är svenskspråkig).
 

Bilagor

  • citat.gif
    citat.gif
    4.4 KB · Visningar: 605
Senast ändrad:
hailstorm skrev:
Nu hänger jag itne alls med micke... vad är svenska tecknena för det då? :)

Det Mikael syftar på är citationstecknen runt Stillhet. I Svenska ska båda citationstecknen(framför och bakom ordet) vara åt samma håll, alltså små 9:eek:r.

Hoppas du blev klokare på min förklaring

//Erik

Edit: Mikael hann först
 
Jag antar att du skriver med skift 2 på tangentbordet? Och Photoshop har följande inställning (fast på engelska då);

Då blir tumtecken (skift + 2) omvandlat till citattecken, fast på fel språk alltså...
 

Bilagor

  • inst.gif
    inst.gif
    5.9 KB · Visningar: 602
Men hallå, det är ju bara småsaker ni tar upp! Varför är det ingen som säger att den den ser jäkligt snygg ut istället? det tycker iaf jag. Tycker det ser klockrent ut. Layouten är kanon, inga namnsdagar tycker inte jag, vem bryr sig egentligen?
Har du lika bra bilder till resten av kalendern så blir det riktigt bra.
 
Supersnygg! Skit i namnsdagarna. Det blir bara plottrigt.

Jag är lite inne på att också göra en egen kalender. Hur och var trycker du den, och vad blir din kostnad för detta?

Mvh

Daniel
 
Tack :) Jo jag skrev faktiskt ut den hemma och sedan gick jag till kommeten (mitt lokala annonsblad) och band ihop dom... 20kr/st i metallbindning... jävligt billigt om du frågar mig.
 
Tycker du ska behålla 01,02 osv. Saknar veckonumrering och röda dagar. Annars väldigt snygg almenacka som känns personlig. Tycker inte det behövs namnsdagar. Man vill ha plats till att skriva. Kanske kan du lägga in text vid olika högtider ex. jul, påsk, fettisdagen m.m.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.