Annons

Min D70 har somnat - hjälp!

Produkter
(logga in för att koppla)

Theodor

Avslutat medlemskap
Ja har en D70 som har låst sig helt.

Ja höll på att fota ett jobb när jag tyckte att ljusmätaren va lite koko. Efter ett tag började kameran "låsa" sig, som om minnet arbetade, lysdioden blinkade. Men så kom den igång efter en minut typ. Som om de va glapp i den.

När ja hade hankat mig igenom jobbet så gav den upp helt. Lysdioden till minneskortet blinkar nu oavbrutet. Det visar ingenting i displayen, trots att ja slår på den. Jag får ingen kontakt alls. Har nån gång lyckats få den att visa (-E-) eller va de nu står när den e tom. Inga andra livstecken.

Har laddat batteriet fullt och ja har provat me annat minneskort.

Det är bara att ringa Nikon eller? Nån som vet?

Det kan vara det som hände på min d70 för några månader sedan. Minneskortsläsaren gav upp helt, lämnade in den till på lagning bara, kostade runt 1400 har jag för mig.

BGLOD

Du kan ha fått Blinking Green Light of Death, en känd D70 sjukdom som nikon i Solna fixar gratis. Min var inne för det innan jul. En lödning av autofokus sensorn spricker upp på nåt vänster :( de åtgärdar det gratis även om kameran är gammal.

Mvh

Martin

Jag fick också samma problem. Kameran gick nästan inte att starta och ljusmätaren läste helt galet. Har som tur är försäkring så jag fick den fixad för 200 spänn.

daishar skrev:
Jag fick också samma problem. Kameran gick nästan inte att starta och ljusmätaren läste helt galet. Har som tur är försäkring så jag fick den fixad för 200 spänn.

200 spänn var ju inte så billigt när Nikon lagar detta kända fel gratis...

Tack...

...för tipsen (Martin Svenns m.fl.). Har snackat me Nikon i Solna o de ordnar de gratis. Jag beskrev felet o han trodde till 99% att de va BGLOD. Jag är ganska lättad :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar