Annons

MIn 60D slår ifrån automatiskt under filmning... :S

Produkter
(logga in för att koppla)

Johan.Ä

Avslutat medlemskap
Hej,
Jag har en nyinköpt EOS 60D som jag håller på grejja en del med och lär mig den.
häromdagen tänkte jag pröva filma lite och se vad man kan göra de men...
Kameran stänger automatiskt av sig under en viss tid av filmande. hittar ingen varning temp på displayen eller liknande.. har gått igenom instruktionsboken men hittar inget användningbart
Jag har kollat menyn för video men samma där..
varför gör den så här?? jag har inte slut på minne utan den bara stänger av inspelningen :S

Hej,
Jag har en nyinköpt EOS 60D som jag håller på grejja en del med och lär mig den.
häromdagen tänkte jag pröva filma lite och se vad man kan göra de men...
Kameran stänger automatiskt av sig under en viss tid av filmande. hittar ingen varning temp på displayen eller liknande.. har gått igenom instruktionsboken men hittar inget användningbart
Jag har kollat menyn för video men samma där..
varför gör den så här?? jag har inte slut på minne utan den bara stänger av inspelningen :S

Det finns två gränser:

1: En videofil kan bara vara 4GB stor (Filsystemsbegränsning i FAT32), vilket innebär cirka 11min med högsta kvalitet om jag inte räknar helt fel.

2. Ett filmklipp kan bara vara 29m59s långt (Tullregel)

Om den godtyckligt stänger av sig så är det något annat fel.

Senast ändrad:
Jag får det med på min 7D, men bara när jag kör med mina långsamma minnen. Verkar som den inte orkar skriva och därför blir bufferten full och den avslutar mina inspelningar.

Om det är så superslött minne så kan man se det på displayen. Finns en indikator för bufferten.

/Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar