pl2se
Aktiv medlem
Jag skulle någon gång vilja fota mina vänner på deras respektive jobb. Tanken är dels att få ett porträtt, men även att få se dom i sin arbetsmiljö. I mångt och mycket är ju ens självbild rätt starkt knuten till vad man gör. Utseende, yrke och den utrustning som används i jobbet lär ju förändras över tiden oavsett vad man gör.
Men nu mina fundering:
Vad ska jag använda för utrustning? Tror själv på mellanformat ( hasselblad eller mamiya 6/7 ? ) för att kunna göra lite större och detaljrikare kopior. Eller räcker småbild?
Ljus? Mitt största aber - hur ska jag lösa det? Har nu min Canon 420 ex och en gammal Metz 45ct1, men jag måste kanske komplettera med bättre blixtar och paraplyer?
Någon som har tips/synpunkter på genomförandet av projektet?
mvh
Peter
Men nu mina fundering:
Vad ska jag använda för utrustning? Tror själv på mellanformat ( hasselblad eller mamiya 6/7 ? ) för att kunna göra lite större och detaljrikare kopior. Eller räcker småbild?
Ljus? Mitt största aber - hur ska jag lösa det? Har nu min Canon 420 ex och en gammal Metz 45ct1, men jag måste kanske komplettera med bättre blixtar och paraplyer?
Någon som har tips/synpunkter på genomförandet av projektet?
mvh
Peter