Annons

Mest prisvärda bakgrundstativet?

Produkter
(logga in för att koppla)

Gip

Aktiv medlem
Jag har förstått att det är tyg som gäller för bakgrunder, men vad rekomenderar ni att hänga upp dom på?

Vart köper man det mest prisvärda bakgrundstativet?

Lämpligt bakgrundstyg?

Jag passar på att komplettera din tråd Gill, hoppas det är OK.

Vad är det som gäller vid val av tyg för bakgrunder.

Finns ju Lasolite tyger för typ 2 - 2 500:-
Känns ju lite överkurs att betala det för tyg.

Men det kanske är något speciellt med det, är helt novis på den biten.

Så upplys mig gärna med stativ/tyg information.

Jag har läst en miljon trådar om tyg och allt pekar på att amn ska in i en tygaffär och köpa nåt billigt, så det kommer det att bli :)

..sen ska dom ju upp på nåt sätt också...

Gip skrev:
Jag har förstått att det är tyg som gäller för bakgrunder, men vad rekomenderar ni att hänga upp dom på?

Vart köper man det mest prisvärda bakgrundstativet?

Bra fråga Gill, jag lägger till en fråga där. Kaffebrus säljer en bakgrundsstativset för 1295:- är det någon som äger ett sådant och har jämfört det med t ex manfrottos som ligger på ca 2295:-

Kolla även in Ingrid Fondali. Billigare än Lastolite (från 1600.- (+moms) för enfärgade fonder)

Bakgrundsstativ finns i färdiga "kit" dock är det oftast rätt klena stativ om man vill använda det till papperbakgrunder. Manfrotto 004 är ett bra stativ som jag tycker funkar till bakgrunden.

Jag kommer komplettera med två Autopole som funkar grymt bra sålänge det finns tak på under 3,5 meter. (spänns fast mellan golv och tak och blir jättestadigt) Annars finns det även kompletterande stativ till dessa. Sedan kompletterar du med en bom och fästanordningar. Ring DITO så kan de hjälpa dig med kompletta paket. De har också många olika fonder.

Mvh /Peter

Jag har ett av kaffebrus bakgrundsstativ.
Det består av två stadiga stativ lika dom till studioblixtar, samt en överliggare delbar i fyra delar som blir 4 meter när alla används. Man kan använda två eller tre delar om man inte vill ha hela bredden. Allt kommer i en tygväska med axelrem och är lätt att fälla upp och ta isär.
Ett tips är att kolla bland det han säljer på Tradera, jag betalade 995:- för det där. I hans webbutik kostar det 1595:-.
Det hela är gediget och stabilt, ändå hopfällbart och portabelt.

Nädå, jag känner mig inte träffad alls :)

Jag bara såg att det var någon som rekommenderade ungefär samma sak! för jag vet inte vad.

Jag kommer komplettera med två Autopole som funkar grymt bra sålänge det finns tak på under 3,5 meter. (spänns fast mellan golv och tak och blir jättestadigt) Annars finns det även kompletterande stativ till dessa. Sedan kompletterar du med en bom och fästanordningar. Ring DITO så kan de hjälpa dig med kompletta paket. De har också många olika fonder.

Gick fel..

Blandar alltid ihop k-rauta med rusta..

Efter 20 min med hon i info disken så kom jag på mitt misstag..

Rusta hade slut på dom iallafall, här i stan...

Ikea har gardinsstänger (rör liknande tältstänger)som går att skarva i låååååånga längder..
Mvh/Gunte..

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar