Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Mest prisvärda bakgrundstativet?
- Trådstartare Gip
- Start datum
J.Weinö
Aktiv medlem
Lämpligt bakgrundstyg?
Jag passar på att komplettera din tråd Gill, hoppas det är OK.
Vad är det som gäller vid val av tyg för bakgrunder.
Finns ju Lasolite tyger för typ 2 - 2 500:-
Känns ju lite överkurs att betala det för tyg.
Men det kanske är något speciellt med det, är helt novis på den biten.
Så upplys mig gärna med stativ/tyg information.
Jag passar på att komplettera din tråd Gill, hoppas det är OK.
Vad är det som gäller vid val av tyg för bakgrunder.
Finns ju Lasolite tyger för typ 2 - 2 500:-
Känns ju lite överkurs att betala det för tyg.
Men det kanske är något speciellt med det, är helt novis på den biten.
Så upplys mig gärna med stativ/tyg information.
Michael Katona
Aktiv medlem
Gip skrev:
Jag har förstått att det är tyg som gäller för bakgrunder, men vad rekomenderar ni att hänga upp dom på?
Vart köper man det mest prisvärda bakgrundstativet?
Bra fråga Gill, jag lägger till en fråga där. Kaffebrus säljer en bakgrundsstativset för 1295:- är det någon som äger ett sådant och har jämfört det med t ex manfrottos som ligger på ca 2295:-
peter_wahlström
Aktiv medlem
Kolla även in Ingrid Fondali. Billigare än Lastolite (från 1600.- (+moms) för enfärgade fonder)
Bakgrundsstativ finns i färdiga "kit" dock är det oftast rätt klena stativ om man vill använda det till papperbakgrunder. Manfrotto 004 är ett bra stativ som jag tycker funkar till bakgrunden.
Jag kommer komplettera med två Autopole som funkar grymt bra sålänge det finns tak på under 3,5 meter. (spänns fast mellan golv och tak och blir jättestadigt) Annars finns det även kompletterande stativ till dessa. Sedan kompletterar du med en bom och fästanordningar. Ring DITO så kan de hjälpa dig med kompletta paket. De har också många olika fonder.
Mvh /Peter
Bakgrundsstativ finns i färdiga "kit" dock är det oftast rätt klena stativ om man vill använda det till papperbakgrunder. Manfrotto 004 är ett bra stativ som jag tycker funkar till bakgrunden.
Jag kommer komplettera med två Autopole som funkar grymt bra sålänge det finns tak på under 3,5 meter. (spänns fast mellan golv och tak och blir jättestadigt) Annars finns det även kompletterande stativ till dessa. Sedan kompletterar du med en bom och fästanordningar. Ring DITO så kan de hjälpa dig med kompletta paket. De har också många olika fonder.
Mvh /Peter
BugEyes
Aktiv medlem
Jag har ett av kaffebrus bakgrundsstativ.
Det består av två stadiga stativ lika dom till studioblixtar, samt en överliggare delbar i fyra delar som blir 4 meter när alla används. Man kan använda två eller tre delar om man inte vill ha hela bredden. Allt kommer i en tygväska med axelrem och är lätt att fälla upp och ta isär.
Ett tips är att kolla bland det han säljer på Tradera, jag betalade 995:- för det där. I hans webbutik kostar det 1595:-.
Det hela är gediget och stabilt, ändå hopfällbart och portabelt.
Det består av två stadiga stativ lika dom till studioblixtar, samt en överliggare delbar i fyra delar som blir 4 meter när alla används. Man kan använda två eller tre delar om man inte vill ha hela bredden. Allt kommer i en tygväska med axelrem och är lätt att fälla upp och ta isär.
Ett tips är att kolla bland det han säljer på Tradera, jag betalade 995:- för det där. I hans webbutik kostar det 1595:-.
Det hela är gediget och stabilt, ändå hopfällbart och portabelt.
gunte
Aktiv medlem
Maxieboy
Aktiv medlem
Med risk att få skäll får du dagens billigaste tips här.
http://www.rusta.se/product.asp?p=95401060
Jag använder två st. Summa 100:-
Jag köpte till en rundstav pa 3 meter för 24:-
för att kunna använda den i studion.
Bilagor
Maxe
Aktiv medlem
Maxieboy skrev:
Med risk att få skäll får du dagens billigaste tips här.
Riktigt bra tips!!
// Johan
peter_wahlström
Aktiv medlem
Maxieboy skrev:
Jag har fått mest mothugg och skäll innan idag, känns det som!
Off topic:
Hoppas att det inte beror på diskussionen om blixtar, för då har det blivit helt fel mening från min sida... (och från andras?)
Mvh /Peter
Maxieboy
Aktiv medlem
Nädå, jag känner mig inte träffad alls
Jag bara såg att det var någon som rekommenderade ungefär samma sak! för jag vet inte vad.
Jag bara såg att det var någon som rekommenderade ungefär samma sak! för jag vet inte vad.
peter_wahlström
Aktiv medlem
Maxieboy skrev:
Jag bara såg att det var någon som rekommenderade ungefär samma sak! [/B]
Ja, det är sant! =o) Det var en rätt lik lösning faktiskt! hehe...
Mvh /Peter