Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Mattias Klum på Apples hemsida
- Trådstartare lenelg
- Start datum
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=46657&highlight=klum
Yes!
Han har gjort mycket rätt han!
Tur för mig att det är först och främst i kameran bilden skapas!
Mvh Niclas,
Yes!
Han har gjort mycket rätt han!
Tur för mig att det är först och främst i kameran bilden skapas!
Mvh Niclas,
amaster
Aktiv medlem
Vem är det egentligen som gör reklam för vem?
"Mattias Klum har testat olika datorer och olika system, men det var först i början av 90-talet när han kom i kontakt med Apples datorer och operativsystem som han hittade det han sökte. Han berättar att Apple erbjuder en gränslös plattform för professionell bildhantering samt redigering av film och ljud i hög kvalitet. »Det var, ärligt talat, ett ganska enkelt val eftersom det är en förutsättning för oss att kvaliteten är superb.»"
Jag har absolut inget emot vare sig Mattias eller Apple, men nog kunde de ha lindat in reklamtexten litet bättre...
"Mattias Klum har testat olika datorer och olika system, men det var först i början av 90-talet när han kom i kontakt med Apples datorer och operativsystem som han hittade det han sökte. Han berättar att Apple erbjuder en gränslös plattform för professionell bildhantering samt redigering av film och ljud i hög kvalitet. »Det var, ärligt talat, ett ganska enkelt val eftersom det är en förutsättning för oss att kvaliteten är superb.»"
Jag har absolut inget emot vare sig Mattias eller Apple, men nog kunde de ha lindat in reklamtexten litet bättre...
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
I Borneo menar jag att han använde Pentax till stora delar. Men det kanske bara var till mellanformatet...
Sedan så menar jag att han använt Nikon efter Borneo för att så nu använda Canon.
Hans fru Monica Klum har tror jag alltid använt Canon och det har vel med rätta smittat av sig till mister själv
MVH Niclas,
Sedan så menar jag att han använt Nikon efter Borneo för att så nu använda Canon.
Hans fru Monica Klum har tror jag alltid använt Canon och det har vel med rätta smittat av sig till mister själv
MVH Niclas,
Nicklas77
Avslutat medlemskap
Niclasfoto skrev:
I Borneo menar jag att han använde Pentax till stora delar. Men det kanske bara var till mellanformatet...
MVH Niclas,
Det var det jag hade för mig också.. trodde aldrig att han skulle gå över till digitalt =)
/Nicklas
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Hehe, nej jag har också en minst sagt "traditionell" bild av den fotografen..
Men tänk vilka summor NG tjänar när de slipper utgifter för film&labb! En fotograf använder ofta 10 000 rullar (ibland mycket mer!) på ett omfattande uppdrag som sträcker sig över lång tid...
De som nu kör digitalt har väl bara 2, 4 och 8 GB minnen,, typ 10st och en assistent som sköter nedtankning till tre fyra 80GB diskar. Hehe, skämt och sido, det är ju inte alla som exponerar lika flitigt även om många gör det.
Mvh Niclas,
Men tänk vilka summor NG tjänar när de slipper utgifter för film&labb! En fotograf använder ofta 10 000 rullar (ibland mycket mer!) på ett omfattande uppdrag som sträcker sig över lång tid...
De som nu kör digitalt har väl bara 2, 4 och 8 GB minnen,, typ 10st och en assistent som sköter nedtankning till tre fyra 80GB diskar. Hehe, skämt och sido, det är ju inte alla som exponerar lika flitigt även om många gör det.
Mvh Niclas,
overtune
Aktiv medlem
thefinger skrev:
Han har inte nämnt ngn kameratillverkare på sin sida. Innan körde han ju Nikon F5.
Så vitt jag har läst så körde han från början på pentax, men fick sedan sponsring av nikon och körde då främst på deras kameraor (F5r). Iallafall som småbildskameror, annars hade han kvar pentax mellanformat...
I vilket fall som helst så är han väl det levande beviset på att det inte spelar någon roll om man kör pentax, nikon, canon eller något annat märke. Man kan ta superbilder ändån!
Bertil Lindgren
Avslutat medlemskap
overtune skrev:
I vilket fall som helst så är han väl det levande beviset på att det inte spelar någon roll om man kör pentax, nikon, canon eller något annat märke. Man kan ta superbilder ändån!
....man kanske till och med kan använda vilken dator som helst???
eller måste man ha en Apple produkt??
/b
vbg_snake
Aktiv medlem
http://www.sweden.se/upload/Sweden_se/english/Newsletters/2004/spring/Klum_Borneo.jpg
Där hade jag fel. Ser ut som Pentax
overtune
Aktiv medlem
Bertil Lindgren skrev:
....man kanske till och med kan använda vilken dator som helst???
eller måste man ha en Apple produkt??
/b
Klart man måste ha en mac!
Nicklas77
Avslutat medlemskap
vbg_snake skrev:
http://www.sweden.se/upload/Sweden_se/english/Newsletters/2004/spring/Klum_Borneo.jpg
Nja.. det är nog Nikon va ; )
/Nicklas