nelirotger
Aktiv medlem
det var bara ett exempel
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Nikons 60 mm lär vara br för dokument då den skall vara väldigt raktecknande. Ihop med crop 1,5X samt en särskild macrobälg så borde det mesta vara täckt.Raison skrev:
Jag har fotograferat ett antal mikrofiche med en Nikon 4500 med en närgräns av 20 mm. ( Från objektivet räknat ) Tyvärr räcker inte sensorn och fyra megapixel till för fiche som är förminskade ca 40 ggr av sidor i kyrkoböcker.
Nu har jag planerat att anskaffa en Nikon D300, som har en alldeles utmärkt LCD för makro med förstoringsmöjlighet.
Nu är frågan. Vilket kombination av objektiv, mellanring och ev. närbildslins kan vara mest lämpligt och detta till minsta möjliga kostnad och med bibehållen autofokus.
Vad jag kan hitta så ger inte 90/2,5 en avbildningsskala på 1:1 utan 1:2. Sen saknar det den extra antireflexbehandlingen som ska förhindra ghosting på digitalkameror.nelirotger skrev:
nån som vet skillnaden på Tamron AF 90/2,5 Macro och Tamron AF SP 90/2,8 Di Macro 1:1?