Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Macro i Camera raw

Produkter
(logga in för att koppla)

TxT

Aktiv medlem
Hej
Det är lite jobbigt att göra samma grej hela tiden på bilderna i en bildserie. Min fråga är då! Kan man göra macron i Camera raw. Eller finns det något annat trix.
/Thomas
 
Finns lite olika saker du kan göra:

- Du kan markera flera bilder i Bridge och öppna dom i Camera RAW och där kan man synkronisera inställningarna mella bilderna.

- Till höger i Camera Raw har du en flik som heter Förinställningar. Där kan du spara ned dina raw inställningar och tillämpa dom på andra bilder.

- I Bridge kan du högerklicka på en bild och sen kopiera dess Framkallnings inställningar och klistra in dom på andra bilder via höger klick.
 
Jag vill egentligen inte vara en forumidiot och säga "det visste jag oxå". Men jag vill verkligen trycka på funktionerna Mats nämner. Det är fullständigt fantastiska funktioner som totalt förändrar hur du arbetar med bildserier som ska behandlas på liknande sätt.
 
Ska ta en koll

Hej
Tack för tipset, nu ska jag kolla på dina tips Flash.
Å du Mattias när kommer det en cd med hur man jobbar i camera från moderskeppet?
/Thomas
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.