ErlandH
Aktiv medlem
Ooops. Jag ber om ursäkt. Det var ju inte alls du.Det skrev jag inte alls.
Plusmedlemskap kostar 349 kr per år
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Ooops. Jag ber om ursäkt. Det var ju inte alls du.Det skrev jag inte alls.
Där är vi VÄLDIGT eniga.
Min poäng var mest att det är lite märkligt att lägga fram "det går så lätt att köra andra operativsystem på en Mac" som en fördel, när det enda som hindrar det motsatta är att Apple säger "NI FÅR INTE GÖRA SÅ!"![]()
Det finns ett problem med den artikeln dock. Eller ja, problem och problem, de gör ett antagande som inte är branschnormativt (längre).
De skriver att det rör sig om en organisation med 2500 klienter som har 250 programpaket. Problemet är att de räknar med att det hypotetiska företaget SJÄLV packeterar/administrerar dessa 250 programpaket. Så gör man inte (längre) utan man använder sig av externa partners för detta.
Jag menar inte att vara otrevlig, men jag litar ganska starkt på Gartner när det gäller att göra sådana antaganden. De har med största sannolikhet (trots din breda kunskap) än större kunskap än du inom området. Jag vill påstå att Gartner är en av världens mest ansedda analysföretag inom området.
25-35tkr är en siffra som jag gärna vill se var du fått ifrån, eftersom jag skulle vilja hävda att det skulle innebära att en av våra kunder (Som inte ens räknas som en "stor kund" hos oss) skulle betala mellan 42,5 och 59,6 miljoner kronor / år bara i drift/underhåll/licenser/epost på sina Windowsmaskiner. Tro mig när jag säger att det gör de inte och att en sådan prisuppgift är skrattretande.
Jag och mina kollegor har ofta tillgång till dessa siffror hos våra kunder, därför VET jag vad IT kostar hos stora företag. Tyvärr är jag inte helt övertygad om dina kunskaper inom området IT hos större och medelstora företag ;-)