Annons

Ma-1

Produkter
(logga in för att koppla)

J_Plupp

Aktiv medlem
Är det någon här på fotosidan som fått en MA-1 från Olympus Sverige. MA-1 är den adapter som gör att gamla OM-objektiv går att använda på E-systemet.

Det verkar vara omöjligt att få reda på vad Olympus Sverige har för policy, i USA får registrerade E-användare den, på andra ställen har den funnits till salu.

Nån som vet nått?

/ Johan
 
Jag har en

Jag har fått en, men det tog ett bra tag innan dom fattade. Jag har varit i kontakt med dom på telefon, och när jag väl fick tag på dom så var dom både hjälpsamma och vänliga. MA-1 adapter dök upp på nån vecka efter det. Jag har hört ryktas att erbjudandet om en gratis MA-1 upphörde i december, men jag vet inte om detta är korrekt. Jag fick min i nov / dec nångång.

Om du vill testa så hör av dig. Jag har inte så mycket gammal Oly-optik, men min gamla 50/1.8 från min OM-1'a kom väl till pass. All annan Oly-optik är borta, förutom en Expert 135'a, inte direkt nån höjdaroptik, men lite kul i alla fall.

/Karlsson
 
Tack för svaret Anders! Jag får återgälda med om du vill prova nått av mina OM-optik så får du höra av dig. Jag är bla intresserad av se hur 180:an gör sig på E-system, och Macro 90, och ... ja antagligen de flesta andra :)

/ Johan
 
Registrere jer på Olympus e site och da komer en email fram skriver til med Kopi af Garanti bevis og det kommer snappt retur.

Ja, jeg ved jeg skriver skidt svensk.. er jo ikke svensk af oprindelse..
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.