Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mörkrum / Lab i Sthlm...

Produkter
(logga in för att koppla)

Holtin

Aktiv medlem
Hallå !

Jag undrar om det finns någon eller några här på fotosidan som kan erbjuda en plats i ett lab här i Sthlm.

Jag är en amatör som hittills nyttjat mitt badrum som provisorium men som håller på att bli galen på detta. Måste finna medel för att komma därifrån, så jag undrar om det kanske finns grupper av amatörer som samsas om lokaler och kostnader i och kring Sthlm ??

Allt av intresse.....

Tacksam för svar, Axel

Ta kontakt med fotoklubbarna, de flesta har gemensamma mörkrum. Då får du dessutom en massa andra fördelar som medlem. Klubbarna brukar inte vilja ha medlemmar som bara är ute efter mörkrummet så du får nog vara beredd att delta på kubbmöten.

Var i Stockholm bor du? Jag ansvarar för ett mörkrum som är öppet för de som bor i eller omkring Hökarängen.

Hej Axel!

Som du kanske vet är Enskede fotoklubbs mörkrum upprustat med en ny professionell förstoringsapparat, en Durst Laborator 1200.

Skulle inte det räcka kan jag förmedla kontakt till ett riktigt bra och välutrustat mörkrum där man får egen labbplats (egen förstoringsapparat för mellanformat och småbild). Dit kan man komma dygnet runt.

/magnus f

Detta var intressant....

Magnus, jag känner till att Enskede har ett mörkrum och som medlem lär jag väl få nyttja det också. Faktum är att jag inte haft "mod" att fråga då jag nästan aldrig hinner vara med på era möten. Vet visserligen att det är ett ikväll men jag vet inte om jag kan delta ännu, det skulle ju onekligen vara läge att gå dit dock......
Vet du något om hur många som nyttjar denna facilitet Magnus ?

Robin, Jag bor i Trångsund så det är faktiskt riktigt nära Hökarängen. Förövrigt bor jag ihop med en gammal klasskamrat till dig, Andrea Mårtenson, men det har förstås inget med mörkrummet att göra. Hur är upplägget kring detta mörkrum ? Hur många nyttjar det, har ni flera kopiatorer eller bör man ta med egen ?

// Axel

Axel: Det är givetvis OK att vara i mörkrummet hur mycket man vill bara man är medlem. Att vara med på mötena är inget krav, vi är ju ingen sekt... :)

Det är ett antal unga som använder mörkrummet, men inte fler att det är problem att få tid.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar