Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Mässköp

Produkter
(logga in för att koppla)

horvendile

Aktiv medlem
Hallå! Snart är det fotomässa i Stockholm, och såvitt jag förstår är det ett antal återförsäljare där.
Jag har tänkt köpa lite fotogrejer i inte så höga prisklasser (objekt, väska typ). Vad är er erfarenhet, brukar man kunna göra några fynd på mässor eller är, vilket man kan misstänka, priserna redan så pressade att det inte finns så mycket mer att hämta?
 
Nu har jag handlat på mässan i Göteborg, men där gjorde jag några riktiga fynd. Jag köpte en Nikon blixt för ung 400:- under lägsta pris, köpte ett Manfrotto sativ/kula för ung 700:- under priset och ett enbent stativ kanske 150:- under. Sedan var det en hel del beställningar på fototidningar och köp av äldre nummer av fototidningar, böcker mm

Generellt så tror jag det var bättre rabatter på lite billlgare saker än tex på kameror o objektiv

Tyvärr så blir det ingen mässa i Göteborg, så man kanske måste ta sig till Stockholm även om det bär emot
 
Full koll har jag inte men jag upplevde det som t ex stativ fanns till bra priser ifjol. Photoshop Elements likaså.

Smågrejer som kortläsare.

En del väskor.

Ja, man kan nog göra en del fynd. Säkrast att veta vad man vill ha som vanligt innan man åker. Att köpa fel prylar bara för att de är billiga är ju den sämsta affären.

Vi ses väl där då.

//Johan
 
Många firmor dumpar ju ut utgående modeller osv mest för att bli av med dom när dom möter en stor kundgrupp som normalt inte strosar igenom deras affärer, så där kan man helt klart göra fynd.
 
Ja det kan vara värt att vänta.
Förra året såg jag rejäla prissänkningar på dslr. 1-2tusenlappar.

Även mkt tillbehör finns att köpa. Som du annars kanske måste beställa på nätet.
Flera firmor har även så att du kan beställa på nätet o hämta på mässan om jag inte minns fel.
 
Någon som vet hur det är med objektiv??

Hade tänkt att beställa ett Sigma 30/1,4 DC HSM och ett Canon 50 EF 50/1,4 USM.
Men kanske bättre att vänta tills mässan, eller??
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.