Annons

Luminar AI

Produkter
(logga in för att koppla)

vifra

Aktiv medlem
Själv är jag sugen på Luminar AI efter att ha sett några Youtube klipp. Antagligen betalda av Skylum, men ändå.
Jag ser framför mig att på ett snabbt sätt få en grundbearbetning av bilderna. Att den sedan ska gå att köra som
plugin i både PS och LR gör det än mer lockande.

Vad har ni andra för tankar om Luminar AI:s högautomatiserade efterbehandling?

Jag har inga tankar mer än att jag ser fram emot att testa det. Det är köpt och betalt så nu är det bara att vänta och se om det är nåt jag gillar.
Och blir det inte vad jag har tänkt så är det inte hela värden då det kostar en spottstyver i sammanhanget.

Tack för tipset!
Hade aldrig hört talas om Luminar AI tidigare. Kollade upp lite om programmets funktionalitet och det ser ju helt lysande ut om man vill göra riktigt snabba korrigeringar. Har beställt och väntar med spänning...

Av ett infall förbeställde jag det bara för att det ändå inte var så många hundralappar när man var tidigt ute. Fick möjlighet att ladda ned det igår, har installerat men inte direkt hunnit testa.

Jag är rätt ljummen inför det. För min del är förhoppningen att det ska vara så enkelt att jag kan dra igenom de filer som jag idag inte gör något med och egentligen inte tycker är värda att lägga tid på att redigera, men som ändå kan vara kul att ha kvar. Framförallt handlar det om snapshots på ungarna.

Atmosphere ai och förändringar av himlen har jag inte något direkt intresse av alls.

Av ett infall förbeställde jag det bara för att det ändå inte var så många hundralappar när man var tidigt ute. Fick möjlighet att ladda ned det igår, har installerat men inte direkt hunnit testa.

Jag är rätt ljummen inför det. För min del är förhoppningen att det ska vara så enkelt att jag kan dra igenom de filer som jag idag inte gör något med och egentligen inte tycker är värda att lägga tid på att redigera, men som ändå kan vara kul att ha kvar. Framförallt handlar det om snapshots på ungarna.

Atmosphere ai och förändringar av himlen har jag inte något direkt intresse av alls.

Du har redan fått din alltså? Jag har fått beskedet att den ska släppas den 15:e. Det är ju visserligen inte så långt kvar men var det verkligen "produktionsversionen" du fick eller en sen beta?
Den kan ju också vara så att de släpper in kunder gradvis för att inte sänka nedladdningsservern.

Du har redan fått din alltså? Jag har fått beskedet att den ska släppas den 15:e. Det är ju visserligen inte så långt kvar men var det verkligen "produktionsversionen" du fick eller en sen beta?
Den kan ju också vara så att de släpper in kunder gradvis för att inte sänka nedladdningsservern.
Ja, de verkar ha börjat skicka ut till de tidiga beställarna. Antagligen delvis för att som du säger sprida ut belastningen något på servrarna.

Tolkar det inte som att det inte skulle vara en skarp version.

Screenshot_20201209-122558_Gmail.jpg

Fick idag mail & länk till nedladdningen av Luminar AI men mitt konto är okänt av Skylum!
Nån annan som råkar ut för samma sak? Tänker att nedladdningsservrarna är rätt hårt belastade just nu men vore bra att veta om även andra har samma problem.

Själv är jag sugen på Luminar AI efter att ha sett några Youtube klipp. Antagligen betalda av Skylum, men ändå.
Jag ser framför mig att på ett snabbt sätt få en grundbearbetning av bilderna. Att den sedan ska gå att köra som
plugin i både PS och LR gör det än mer lockande.

Vad har ni andra för tankar om Luminar AI:s högautomatiserade efterbehandling?
med tanke på att filmen på deras sida endast visade lite småfula instagram-filter och något som verkade snott rakt av från Adobe camera Raw - så går det int att ha så många tankar och funderingar. Känns meningslöst.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar