Annons

Long & low dome hide (gömsle)

Produkter
(logga in för att koppla)
Tältet är bra och är lättare att bära med än ett popup-tält som blir rätt otympligt.
En sak att tänka på är att det har en botten som inte går att ta av. Nackdelen med det är att man inte kan flytta tältet när man är i det tex för att gå lite närmre motivet, en annan nackdel är att underlaget helst ska vara jämnt och utan vassa föremål.
Fördelen är att man kan ligga i det, det finns bra med fönster i olika riktning och höjd.
Jag bodde i mitt när jag var ute och campade i somras och det fungerade utmärkt i alla fall så länge vädret var hyfsat.

Tältet är bra och är lättare att bära med än ett popup-tält som blir rätt otympligt.
En sak att tänka på är att det har en botten som inte går att ta av. Nackdelen med det är att man inte kan flytta tältet när man är i det tex för att gå lite närmre motivet, en annan nackdel är att underlaget helst ska vara jämnt och utan vassa föremål.
Fördelen är att man kan ligga i det, det finns bra med fönster i olika riktning och höjd.
Jag bodde i mitt när jag var ute och campade i somras och det fungerade utmärkt i alla fall så länge vädret var hyfsat.

Tack för detta! Han har faktiskt börjat sälja dem utan botten nu (man får den med fickor i sidorna istället och kan köpa till en lös botten att använda vid behov). Låter som någonting att satsa på i sådana fall?

Hur fungerar det att sätta upp och ta ner (till skillnad från ett "popup"-tält som du skriver)? Är det tungt att bära runt på?

Jag skulle nog satsa på ett med lös botten i så fall, jag saknar att inte kunna flytta tältet innifrån.
Tältet är lätt att sätta upp med två tältpinnar. Jag har aldrig behövt fästa tältet i marken då det är ganska lågt. Det är väldigt välgjort och verkar slitstarkt, duken är relativt tjock, tjockare än ett vanligt tält.
Påsen väger lite mer än 3 kg, jag brukar fästa den i undersidan av ryggsäcken. Den är för stor för att rymmas i min ryggsäck.

Det popupp tält jag testade hade inte alls samma kvalitetskänsla, och eftersom det var högt och med smal bas så var jag tvungen att fästa det med linor, så det tog längre tid att resa. Det runda paketet är dessutom svårt att bära om man redan har en ryggsäck med fotoprylar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar