ANNONS
Annons

Liten och behändig

Produkter
(logga in för att koppla)

eldaren3

Aktiv medlem
Jag undrar om det finns några mera förslag på en liten och bra kamera än S 45-50 som tar bra bilder och är helt enkelt bra. Ett alt kan vara olympus C-50c
Sedan kommer G3 men den är lite större vet inte om det är någon större skillnad på G3--S45.
S45-S50 är det endast antalet pixlar som skiljer dom åt.
Jag fundera och funderar....;=)
 
Hej Anna-Karin vad tycker du om g3 i förhållande till ixusen vet du om det är någon skillnad på g3 s45
Vet inte vad jag skall köpa nu....
 
Skillnaden mellan G3 och S45: G3 är ljusstarkare och har längre tele 35-140 mot S45:ans 35-105. På G3 kan man montera tillbehör som t ex filter (men då behöver man också en adapter för detta). G3 har närgräns 5 cm vid macro och S45 10 cm, kan alltså krypa närmare motivet med G3. Blixten är bättre på G3 + att det finns blixtsko så att man kan använda extern blix om man behöver. Och, G3 är stor och ganska tung medan S45 är liten och lätt.

Om man säger så här, jag har inte använt ixusen sedan jag skaffade G3:an.

Om jag var du skulle jag åka ner till ScandinavianPhoto och spendera ett par timmar på att känna på de olika kamerorna som känns intressanta. Trots allt så är kameravalet väldigt personligt.

Lycka till,
AnnaKarin
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.