Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Lite akut:! Varför kan jag ej öppna Raw bilder från en Canon 400D?!

Produkter
(logga in för att koppla)

Uttryck

Aktiv medlem
Har behov att konvertera bilder som någon annan har fotograferat med en Canon 400D.

Brukar använda arbetsflöde enligt nedan:
- Visa bilderna i Adobe Bridge, göra urval.
- Öppna dem i Photoshop CS2 Raw konverterare.
- Ta upp dem i Photoshop spara ned dem därifrån.

Men nu kan jag inte ens förhandsgranska bilderna ö h t i Adobe Bridge! Varför? Har det något att göra med att Adobe Bridge inte stödjer Raw formatet från Canon 400D (om det kanske skiljer sig från Raw-format från 350D, som jag kör själv).

Kan förhandsgranska bilderna i Canons egna ZoomBrowser men dock ej öppna dem i Candons Raw-konverterare.

Behöver jag någon uppdateringsfil eller annat?

Tack snälla den som kan hjälpa mig m detta!

/Karin
 
Tackar för snabbt svar! Fotosidan är ju fantastisk, gjorde till en sökning i forumet efter jag gjort inlägget och hittade svaret direkt.

Behövde uppgradera Adobes Camera Raw update plugin till version 3.7!

Så enkelt var det!

Finns på denna sida ifall någon fler undrar:
http://www.adobe.com/support/downloads/detail.jsp?ftpID=3584

P.S Vilket fotografiskt efternamn du har Mats! Lysande...
 
Karin Åberg: hehe, ja, man har inte så mycket val med ett sådant efternamn. Jag var tvungen att börja plåta helt enkelt... : )
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.