Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Lightroom3, justeringspensel, spara presets.. ?
- Trådstartare patrik_p
- Start datum
Rommel
Avslutat medlemskap
Du gör inget fel. Den funktionen finns helt enkelt inte.
/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se
/Stefan R. Nilsson
Http://digitaliz.se
Http://blogg.digitaliz.se
Rommel
Avslutat medlemskap
KallisKling
Aktiv medlem
Som preset går ju inte, men om du gör en ändring i en bild så kan du ju applicera det på en annan bild om du kopierar "lokala justeringar - pensel" liksom från första bilden och applicera på andra?
patrik_p
Aktiv medlem
Adobe tänkte väl att det förmodligen är rätt ovanligt att man vill applicera exakt samma penseldrag på två eller flera bilder.
Varför skulle det vara ovanligt? Om jag ex. vill göra ett instagram-liknande preset med utfrätta partier, färgade och förvrängda partier så ska man väl kunna göra det? I och med att man kan kopiera inställningarna med justeringspensel-inställningarna så BORDE man väl tycka att man även ska kunna spara inställningarna precis som man kan med övertonings-verktyget?
Men vi fungerar alla olika
patrik_p
Aktiv medlem
Jag spekulerade: Adobe tänkte väl att det förmodligen är rätt ovanligt att man vill .....
Det finns massor med funktioner i LR som man (Adobe) borde kunna ha lagt in. Trots det gillar jag LR tillräckligt mycket för att bygga mitt arbetsflöde på det.
Ja absolut. Bara envdetalj som kändes så självklar
KallisKling
Aktiv medlem
Men du har fått det att funka?
patrik_p
Aktiv medlem
Men du har fått det att funka?
Nej? var läste du det?
KallisKling
Aktiv medlem
Nej? var läste du det?![]()
För det GÅR ju...som jag skrev? Men det verkar inte vara någon som läst det...
patrik_p
Aktiv medlem
För det GÅR ju...som jag skrev? Men det verkar inte vara någon som läst det...
Ja genom att kopiera från en bild ja... men inte att trycka på vald preset..
patrik_p
Aktiv medlem
Ja genom att kopiera från en bild ja... men inte att trycka på vald preset..
Känns jobbigt när man har ca 40000 bilder i ett arkiv, och då behöva välja bilden. Men Jag förstår din tanke att de går. Men de hade varit underbart om de fungerade med presets. Hoppas de löser de i nästa version.
KallisKling
Aktiv medlem
Känns jobbigt när man har ca 40000 bilder i ett arkiv, och då behöva välja bilden. Men Jag förstår din tanke att de går. Men de hade varit underbart om de fungerade med presets. Hoppas de löser de i nästa version.
Tagga bilden då med något som bara den bilden har...? Justeringspensel_1 eller nåt?
patrik_p
Aktiv medlem
Tagga bilden då med något som bara den bilden har...? Justeringspensel_1 eller nåt?
Ja, de är ju en idé iofs. Tack för tipset!