Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Leveransproblem med Sigma Af 70-300/4,0-5,6D Apo Super Macro II För Nikon?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hasse_H

Aktiv medlem
Har sedan drygt en månad en beställning liggande hos Scandinavian Photo på ett Sigma Af 70-300/4,0-5,6D Apo Super Macro II till min Nikon D70. Leveranstidpunkten flyttar sig hela tiden en vecka framåt. Varje gång jag ringer är det samma besked: "nästa vecka".

Är det någon som vet om det är problem med leveranserna av detta objektiv? SP vet uppenbarligen inget, eller vill inte säga. Någon som vet någon leverantör som har detta objektiv hemma på hyllan idag?

Alternativt, någon som har tips på ett likvärdigt objektiv i samma prisklass?

mvh
/Hasse
 
Slå en pling till Expert vid Fridhemsplan i Stockholm. Dom hade sådana hemma förra veckan i alla fall. Dock så är dom dyrare, men måste man så måste man. :eek:)
 
Hmm, jag beställde ett till min D70 för tre veckor sedan och fick det på 10 dagar. När jag beställde sade man att leveranstiden var upp till två veckor, men det gick alltså lite snabbare än så. Låter lite märkligt, detta...
 
FredrikB skrev:
Hmm, jag beställde ett till min D70 för tre veckor sedan och fick det på 10 dagar. När jag beställde sade man att leveranstiden var upp till två veckor, men det gick alltså lite snabbare än så. Låter lite märkligt, detta...
Och du beställde från Scandinavian Photo?? Jag lade min beställning vid månadsskiftet april/maj nån gång... verkar MINST sagt märkligt. Ska ringa igen och fråga vad som pågår...
 
Hasse_H skrev:
Och du beställde från Scandinavian Photo?? Jag lade min beställning vid månadsskiftet april/maj nån gång... verkar MINST sagt märkligt. Ska ringa igen och fråga vad som pågår...

Japp. Ring och prata med dem, det verkar skumt, som sagt. Jag beställde runt månadsskiftet också, och fick det den 6/5, ser jag nu. Mitt ordernummer var E1003777. Använd det som referens!
 
Hasse_H skrev:
Är det detta objektiv du menar? Tror inte det är riktigt samma...? Annars var ju priset lägre.

Det där är en äldre version, med sämre skärpa. Det är vidare lite sämre byggt än APO II, tycker jag. Dessutom har det bara makromöjlighet vid 300 mm, inte mellan 200 och 300 som APO II har. Kolla runt på galleriet på t ex PBase eller här på fotosidan för att jämföra bildkvaliteten!
 
Tack Fredrik. Jag har tydligen haft otur med timingen. De tog slut i början av maj och de har inte haft dem inne sedan dess. Jag låg väl längre bak i kön. Beskedet nu är att de kommer i mitten av nästa vecka, precis samma besked som jag fått de senaste tre veckorna. De skyller förseningarna på sin danske underleverantör...

Det är rätt surt att behöva skjuta upp sina väntande fotoprojekt pga detta. Ska ringa runt till de lokala butikerna idag, vem vet, kanske, kanske...

Objektivet på Experts website är ju inte samma som sagt, men butikerna kanske har andra prylar på sina hyllor.
 
Jag kollade på APO II hos Expert (Fridhemsplan här i Stockholm) i våras. Då ville de ha 3995 kr för det! Dubbelt så dyrt som hos Scandinavian, alltså. Det finns nog prutmån! =)
 
Idag fick jag äntligen mitt Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II ! Så ni som funderar på att beställa ett från SP, gör det nu medan de har det kvar på hyllan...
 
Grattis Hasse! Det där är en riktigt trevlig glugg, som jag redan haft mycket glädje av på de veckor jag haft den. I morgon skall den gå på skolavslutning för första gången... :)
 
Hasse_H skrev:
Idag fick jag äntligen mitt Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Macro Super II ! Så ni som funderar på att beställa ett från SP, gör det nu medan de har det kvar på hyllan...


Tror inte de har några på lager.
Mitt är fortfarande restnoterat.
 
Ajdå...jag kanske hade tur då. Eller så lönar det sig att tjata sig till högre prioritet? Tråkigt om det är så.
 
Mitt ska enligt posten ligga hos mitt service ställe så de har kommit iffatt ordnarna på scandinavianhpoto ser det ut som.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.