Annons

Leveranser - Nikon D3

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur går det? Är det fler som får sina leveranser eller har det stannat upp?

Jag väntar själv på min som beställdes i september. Jag är NPS-medlem.

/Lasse
 
uneed skrev:
Hur går det? Är det fler som får sina leveranser eller har det stannat upp?

Jag väntar själv på min som beställdes i september. Jag är NPS-medlem.

/Lasse

Det finns 9 ägare på FS, varav två har gömt sin väska, kvar är 7, av vilka alla utom två har lagt till kameran långt innan den fanns på hyllorna (mao, de kaneske inte ens har fått den).

Var har alla kamerorna tagit vägen?

Jag är av den uppfattningen att åtminstonde hälften av de nya D3-ägarna är medlemmar på FS.
 
Jag ät inte NPS och kunde hämta ut min D3:a i början av veckan. Det verkar alltså mest att ha att göra med när beställningen lades.

PS.
Jag har inte aktiverat kameraväskan på FS.
 
Jeppe skrev:
Det finns 9 ägare på FS, varav två har gömt sin väska, kvar är 7, av vilka alla utom två har lagt till kameran långt innan den fanns på hyllorna (mao, de kaneske inte ens har fått den).

.

Hej

Kollade lite innan på "statistiken" på Fotosidan men upptäckte att det missbrukas så mycket att man inte kan dra några slutsatser. Många lägger in en kamera i väskan utan att ha den, jag förstår faktiskt inte det, det är lite att vara oärlig och att ljuga. Jag förstår inte ens poängen med det.

Det visade sig bla i MarkIII tråden, och andra forumtrådar, någon frågade någon, men du har ju redan kameran och varför undrar då då?, svaret att han ev tänkt skaffa den men visste inte om han skulle skaffa den, men dock lagt in den att han hade den.

Mvh

Omar
 
Mjo, det var ju det jag skrev, av 7 möjliga ägare, så var det bara två som lagt den i sin väska efter det officiella datumet. Lite löjligt, men men... så är det. Jag har 8 st bekräftade kameraägare, varav 5 är NPS.
 
Jag tror inte att jag läst om produktionstakten på D3. Någon som vet?

Men tänk på att fram till första leverans så tillverkades den i 2 - 2,5 månader. För att nästa leverans ska bli lika stor så behöver vi alltså vänta fram till mitten av februari. Jag tror dock att Nikon levererar tätare framgent.

Fast fördelningen kan ju ändra sig och nästa gång kanske Sverige får en större andel och därmed fler D3 än i första omgången.
 
Johan Ahlbom skrev:
Hur går det för er som beställt? Har tex Cyber eller Scandinavian fått in fler D3or?

Cyberphoto väntar på leveransbesked om hur många som ska komma. Första vändan fick de bara 3 stycken. Förhoppningsvis så kommer det flera nu i juldagarna...
 
Gårdis skrev:
Cyberphoto väntar på leveransbesked om hur många som ska komma. Första vändan fick de bara 3 stycken. Förhoppningsvis så kommer det flera nu i juldagarna...

Jag beställde hos Cyberphoto på morgonen den 23/8 men vet ännu inget om leverans från dem. Däremot beställde jag i slutet av november även från Kameradoktorn (D3 samt 14-24 och 24-70). I dag ringde Thomas därifrån och sa att D3 kommer i morgon. Kameradoktorn verkar ha någon form av prioritet jämfört med andra eftersom jag fick mitt 24-70 nästan direkt efter beställning från dem och nu D3 tidigare än CP. (14-24 fick jag dock från CP).
 
kul Tore! :) Jag hade oxå en beställning hos kameradoktorn som jag la riktigt sent, typ när D30an började trilla in till butikerna, men jag skulle oxå fått min i nästa sändning som kom in lät det som, som jag förstog det så är Kameradoktorn en Nikonbutik med allt vad det innebär..?

/J
 
Teodorian skrev:
Jag beställde hos Cyberphoto på morgonen den 23/8 men vet ännu inget om leverans från dem. Däremot beställde jag i slutet av november även från Kameradoktorn (D3 samt 14-24 och 24-70). I dag ringde Thomas därifrån och sa att D3 kommer i morgon. Kameradoktorn verkar ha någon form av prioritet jämfört med andra eftersom jag fick mitt 24-70 nästan direkt efter beställning från dem och nu D3 tidigare än CP. (14-24 fick jag dock från CP).

Nå Tore, fick du din D3:a idag:)

Jag hämtade en D300 som tröst i väntan idag på Mattssons i Lund. De väntade på en sändning med D3 som hade skickats igår men eftersom posten inte var glödheta i julruschen så kom de inte fram förrän efter jul. Men de försäkrade att min kamera skulle vara i den sändningen så nyår är (förhoppningsvis) räddad.

MVH
Marcus
 
Marcus Hellberg skrev:
Nå Tore, fick du din D3:a idag:)

Jag hämtade en D300 som tröst i väntan idag på Mattssons i Lund. De väntade på en sändning med D3 som hade skickats igår men eftersom posten inte var glödheta i julruschen så kom de inte fram förrän efter jul. Men de försäkrade att min kamera skulle vara i den sändningen så nyår är (förhoppningsvis) räddad.

MVH
Marcus

Hämtade min D3:a i lördags i Stockholm på Kameradoktorn. (Jag är inte NPS:are.) De hade flera (förbeställda) D3 och D300 men ville inte säga hur många de sålt.

När jag testat lite mer funderar jag på att lägga upp en tråd med en jämförelse mellan D3 och D300: likheter och skillnader till endera kamerans fördel.
 
Senast ändrad:
Teodorian skrev:
Hämtade min D3:a i lördags i Stockholm på Kameradoktorn. (Jag är inte NPS:are.) De hade flera (förbeställda) D3 och D300 men ville inte säga hur många de sålt.

När jag testat lite mer funderar jag på att lägga upp en tråd med en jämförelse mellan D3 och D300: likheter och skillnader till endera kamerans fördel.

Ja, det vore kul. Jag är inte heller NPS:are men det skulle uppenbarligen vara dags nu efter helgen ändå. Så jag misstänker att de flesta eller alla NPS har fått.?

Bästa egenskapen än så länge med D300 måste jag nog säga är justeringsmöjligheten med autofocusen till olika objektiv. Det tog några timmar att justera ihop alla med kameran men vilken funktion. Grymt!
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.