ANNONS
Annons

Lasses kameraservice läggs ner :(

Produkter
(logga in för att koppla)

Mesch

Aktiv medlem
Var hos Lasses idag och fick höra en tråkig nyhet.
Vid årsskiftet läggs verksamheten ner. Lasse och bättre hälft känner att det är dax att gå i pension och all verksamhet flyttar över till Nikon Solna vid årsskiftet.

En del personal kommer följa med men en det är riktigt tråkigt då det alltid är trevligt att kliva in hos Lasses :(

Ja, det har varit känt ett par månader på diverse forum. Det skall bli intressant att se vad det innebär för väntetiderna för vanliga dödliga, Solna-verkstaden har ju inte direkt det bästa ryktet på den punkten. Att dessutom Lasse går i pension innebär ju att det är (minst) en tekniker mindre i landet vilket inte heller bådar gott...

Ja, det har varit känt ett par månader på diverse forum. Det skall bli intressant att se vad det innebär för väntetiderna för vanliga dödliga, Solna-verkstaden har ju inte direkt det bästa ryktet på den punkten. Att dessutom Lasse går i pension innebär ju att det är (minst) en tekniker mindre i landet vilket inte heller bådar gott...

Lasse kommer ju knappast kunna hålla sig borta :) Han kommer säkert fortsätta i någon form och jobba med det han tycker är roligast.

Frågan är om det är D4 eller F2, Ai50/1.2 eller af-s 24-70/2.8.

Ska lämna in min F2:a och ais 35/1.4 till Lasse innan han lägger ner, Solna är nog inte så sugna på att ta dem.

Det är riktigt synd att han lägger ned verksamheten.
Jag tänkte passa på att serva/fokusinställa mina hus innan det är helt igenbommat.

Sist jag var där så berättade han att de inte tar in mera jobb som kräver utbytesdelar m.m.
Mitt ena hus skickades till Nikon och det gick ju bra men då pratar vi lite längre väntan.
Nej för oss Nikon användare är det inte direkt någon fördel att Lasses stänger.

Tråkigt är rätt ord.

Det är riktigt synd att han lägger ned verksamheten.
Jag tänkte passa på att serva/fokusinställa mina hus innan det är helt igenbommat.

Sist jag var där så berättade han att de inte tar in mera jobb som kräver utbytesdelar m.m.
Mitt ena hus skickades till Nikon och det gick ju bra men då pratar vi lite längre väntan.
Nej för oss Nikon användare är det inte direkt någon fördel att Lasses stänger.

Tråkigt är rätt ord.

Gör inte som jag, åk dit med en D800 för den utrustningen har de inte köpt. Dyra grejor som de inte kommer ha någon större nytta av.
Samma sak med D4:an.

Min F4 och F2:a kommer nog åka dit i stället :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar