Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Labbkopior från digitalt

Produkter
(logga in för att koppla)

Rasmo

Avslutat medlemskap
Kopiera digitala studentfoton

På fredag denna vecka kommer jag att fotografera studenterna på min skola. Jag plåtar digitalt och tänkte sedan skicka till något labb för att få förstoringar i lite olika storlekar (efter studenternas önskemål).

Frågan är vilket labb jag ska anlita. Det handlar om gruppfoton från åtta klasser och eventuellt några mingelbilder som ska kopieras i mellan typ 1 och 20 ex i blandade storlekar.

Vilka ger bäst bildkvalitet?
Vilka ger bäst pris?
Vilka är enklast att handskas med när det är många olika bilder och olika storlekar och antal?

Jag har ännu bara tittat på ProPrint, som jag har bra erfarenheter av från tidigare. Dock bara testat neg färgfilm och en del dia.
 
Senast ändrad:
Jag rekommenderar Crimson.

Jag har personligen använt deras tjänster sen 2003, och alltid varit helnöjd!

De har också fått utmärkelsen "bäst i test" två år i rad av Kamera & Bild. Enda nackdelen med dem är att deras papper är lite lite tunna, men det är inget som påverkar mitt val i alla fall.
 
Själv skulle jag rekomendera easy share gallery från Kodak till storlekar upp till A4. Googla för url...
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.