Annons

L-fäste till Canon 70d, problem med skärm?

Produkter
(logga in för att koppla)

reim

Aktiv medlem
Funderar på att skaffa ett L-fäste (L bracket) till min Canon 70d. Det finns ett par fabrikat som har specialmodeller för just 70d, men jag har inte riktigt fått kläm på hur det blir med den utvikbara skärmen på kameran. Det känns som att fästet kommer vara i vägen på något sätt.

Någon som har erfarenhet av hur mycket ett L-fäste begränsar utvikbara skärmar? Går det överhuvudtaget att vända en stängd display med L-fästet på?

Funderar på att skaffa ett L-fäste (L bracket) till min Canon 70d. Det finns ett par fabrikat som har specialmodeller för just 70d, men jag har inte riktigt fått kläm på hur det blir med den utvikbara skärmen på kameran. Det känns som att fästet kommer vara i vägen på något sätt.

Någon som har erfarenhet av hur mycket ett L-fäste begränsar utvikbara skärmar? Går det överhuvudtaget att vända en stängd display med L-fästet på?

Kollade rrs. Deras ser iaf inte ut att vara några problem med!

Kollade rrs. Deras ser iaf inte ut att vara några problem med!
Ok, jag har också kollat där, men jag blev inte hundra procent säker. Följande kanske bara gäller när skärmen är helt öppen?
Note About LCD Articulation: Remember that any L-plate, including ours, will limit articulation of the LCD screen on this camera. An L-plate, by design, has a dovetail that is adjacent to the left-hand side of the camera. The very presence of this dovetail will prevent the user from twisting the LCD screen when it is open.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar