Annons

Lära mig mörkrumsteknik i Småland

Produkter
(logga in för att koppla)

bjsv_75

Medlem
Finns det nån vänlig skäl som skulle vilja visa mig framkallaning av film och dyligt i mörkrum?
Bor i Emmaboda men kan åka ca 10 mil för en bra demonstration :)
Fotar övervägande svart/vitt.

Finns det nån vänlig skäl som skulle vilja visa mig framkallaning av film och dyligt i mörkrum?
Bor i Emmaboda men kan åka ca 10 mil för en bra demonstration :)
Fotar övervägande svart/vitt.

Hej Björn!
Välkommen i gänget av "analoga tokar", alltid trevligt och också se att analog fotografi inte är död ännu.
Mitt förlag är att du går in på www.photax.se och under "Nybörjar-hjälp" ( vänstersida) finns det en länk. Här kan du ladda ned info om hur det går till att framkalla film m.m. En liten början.

Har redan gjort det och köpt prylarna från photax men framkallade en 120 film med inte så bra resultat så jag skulle vilja ha lite hjälp första gången så jag inte förstör fler filmer och därmed bilder som inte går att återskapa..

Jag har mitt mörkrum i Hultsfred. Om du inte tycker det är för långt och vi kan hitta en dag o tid som passar så är du välkommen. Säg till om du är intresserad.

Har redan gjort det och köpt prylarna från photax men framkallade en 120 film med inte så bra resultat så jag skulle vilja ha lite hjälp första gången så jag inte förstör fler filmer och därmed bilder som inte går att återskapa..

Hej!
Ja, då förstår jag att det är det där "lille" som skall till , som dansken säkert skulle sagt.Så Björn´s erbjudande blir lösningen är jag helt övertygad om, lycka till.

ja det vore kanon, har min frus syster i Vimmerby så det är inget problem att få ihop det!
FInns det någon mail eller telefonnummer man kan nå dig på?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar