Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

KY-utbildning i STHLM

Produkter
(logga in för att koppla)

j-nordqvist

Ny medlem
Jag undrar om det är någon som vet någon bra KY-utbildning med inriktning Foto? Jag har precis tagit studenten och vill börja plugga till nästa höst men vet inte vart. Jag vet inte ens vilka skolor som finns. Jag skulle verkligen vilja ha förslag på bra utbildningar och skolor. Tack :D

Jag undrar om det är någon som vet någon bra KY-utbildning med inriktning Foto? Jag har precis tagit studenten och vill börja plugga till nästa höst men vet inte vart. Jag vet inte ens vilka skolor som finns. Jag skulle verkligen vilja ha förslag på bra utbildningar och skolor. Tack :D

KY som skolform är ju avskaffad och överförd till yrkeshögskolan. I Sverige finns tre fotoutbildningar som ges inom yrkeshögskolans ram, Biskops-Arnö, Göteborg och Gamleby. Biskops-Arnö finns Nordens fotoskola som är inriktad på press/media. Den ligger någon mil från Bålsta. Göteborg är mera inriktad på foto i samverkan med 3D och studiofoto. Gamleby ligger i nordöstra Småland och är främst inriktad på reklam och magasinsfoto.
Om du inte nödvändigtvis måste gå på en yrkeshögskola finns också Fotoskolan i Stockholm, som har en fotograf- och en bildbehandlarlinje. Det är rätt hård konkurrens att komma in på dessa utbildningar och många som söker har gått någon förberedande utbildning.

Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar