Annons

Kulled med snabbfäste till bra pris?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jacobssons

Aktiv medlem
Har en monopod av enklare typ som jag skulle vilja kunna sätta ett snabbfäste på, gärna med ledkula. Priserna för en import av en sådan skulle bli rätt hög, speciellt om man ser till frakten. Har även kollat kaffebrus men den enda som låg bra i pris där fanns ej i lager.

Har ni några tips var att hitta sådana? Förmodar att jag behövet någon adapter för gängorna med?

Ska främst användas på en Lumix G80 med ett 100-300 II, så vikten på prylarna är inte så hög.

Tack på förhand.

Har en monopod av enklare typ som jag skulle vilja kunna sätta ett snabbfäste på, gärna med ledkula. Priserna för en import av en sådan skulle bli rätt hög, speciellt om man ser till frakten. Har även kollat kaffebrus men den enda som låg bra i pris där fanns ej i lager.

Har ni några tips var att hitta sådana? Förmodar att jag behövet någon adapter för gängorna med?

Ska främst användas på en Lumix G80 med ett 100-300 II, så vikten på prylarna är inte så hög.

Tack på förhand.

Hej !

Jag har ett Sirui som man kan ta loss ett av benen att använda
som enbening, men det är ett fasligt meccande att lossa kulleden från mittpelaren.

Jag köpte en lös billig kulled, kanske inte just denna , men en väldigt likadan att
ha till detta. Den fungerar över förväntan men inte så mjuk som topplineprodukterna,
vilket inte har någon större betydelse på et enben.

https://www.ebay.com/itm/Metal-360-...183466?hash=item5b409ef62a:g:L98AAOSwEEBaCmhJ

Jag har även en sån här på ett stativ, riktigt bra, samma mjuka gång som Siruis, men
friktionsskalan på ratten , graderad 1-10 är lös :) .

https://www.ebay.com/itm/Camera-Tri...165057?hash=item3d297e8f01:g:~~UAAOSwh-1W5roe

Något lite dyrare än den billigaste, men ger mer.

//MW

Hej !

Jag övervägde också en envägstilt till mitt enben, men ser inga fördelar med det.
Stabilare, nej, däremot kanske något lättare.

--------------------------------

Jag köpte en dyrare Synwayphoto kulla från Benro Sverige, det var ett fabrikationsfel
på den och jag skulle givetvis få en ny.
Detta var i slutet nov 17, i senare hälften av jan började jag undra var den var,
och sökte kontakt med Benro sv,
men de svarade varken på mail, eller tel.

Problemet löste sej efter kontakt med Synwayphoto, men jag avråder från att
handla av Benro sv.

//MW

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar