Annons

Kritik på bröllopsbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Jon Jakobsson

Aktiv medlem
Mitt senaste bröllop.
Ute efter ris och ros och postar det här
eftersom bilderna ligger i ett bildspel.

http://jonjakobsson.se/mickesofie/

Bildspelet är ca 4 minuter långt. Be warned!
Festbilderna är kanske inte av så mycket intresse men har inte möjlighet att ta bort dom
då bilderna ligger på en annan dator..
MvH Jon
 
Ruggit snygg, och en snygg presentation av det också

Det enda jag reflekterar över är bildernas olika beskärning, men du kanske skriver ut bilderna själv och kan anpassa till ramar och papper...

Vem har gjort musiken?

/Adam
 
wow! läckert! Bra bilder rakt igenom med passande musik... kanske hade föredragit en något bantad version på ca 2min...(kändes som några blider återkom), men totalt var det kanon... Blir lite nyfiken på hur du ljussatte dom snygga porträttbilderna vid sjön??? Bra jobbat!
 
Jag blev riktigt rörd. En sån fin bildserie och vacker musik. Så glada dom ska bli att få detta bildspel!
 
Hejsan!
Jag får erkänna att jag brukar tycka att bröllopsbilder brukar bli ganska stela och tråkiga men dina bilder är nog de bästa jag har sett på länge!
Brudparet är mycket vackert och du har fångat dem så bra. Jag gillar när du har lagt ut både svartvita och färgvarianter av samma bild. Det blir en fin effekt i övergången.
Den svartvita bilden på brudparet med vattenspeglingen i färg är väldigt fin och effektfull.

Bilderna i solnedgången vid sjön är stämningsfulla och det är roligt att du även
har fotat bröllopsgästerna med känsla.

Jag antar att dina uppdragsgivare måste vara supernöjda med ditt arbete. Grattis till ett bra jobb!

MVH
Ulrika
 
Jon Jakobsson skrev:
Mitt senaste bröllop.
Ute efter ris och ros och postar det här
eftersom bilderna ligger i ett bildspel.

http://jonjakobsson.se/mickesofie/

Bildspelet är ca 4 minuter långt. Be warned!
Festbilderna är kanske inte av så mycket intresse men har inte möjlighet att ta bort dom
då bilderna ligger på en annan dator..
MvH Jon
Mycket bra och träffsäkert med väldigt personliga vinklingar. kanske skulle jag ha beskurit vissa bilder annorlunda, men det är en smaksak och ingen okränkbar sanning. Hur ligger du till i pris, på ett dylikt uppdrag. Jag blev väldigt imponerad av ditt sätt att tolka en brölloppsdag.
 
Fina bilder, men personligen störs jag av att vissa av bilderna tonar över från färg till svart-vit och vice versa. Tycker överlag att det inte passar med att blanda svart-vita och färgbilder i ett bildspel. I så fall är det bättre att köra fler svart-vita bilder i följd och fler färg i följd om du hajar vad jag menar.

Men som sagt, fina bilder var det i alla fall!
 
Tack för att ni tog er tid att titta och era kommentarer!

Adam - Musiken kommer ifrån Moulin Rouge, en
släkting till brudparet sjöng den i kyrkan
så tyckte den passade bra in.

Love - Yepp

Tobias - Inga konstigheter, solen står lågt precis bakom personerna och jag lättade upp framifrån med en vanlig blixt ( 430ex )

Susanna, Ulrika - Tackar!
Det hoppas jag med

Paul - Har ingen fast prissättning, beror
på vad brudparet vill göra och hur mycket jobb
det kräver :)
 
Säkert ett fint minne för livet för brudparet. Fina bilder men i min smak är det för snabba växlingar. Toningen från svar/vit till färg tycker jag är fin, men som sagt det blir mer efektfullt om övetoningen är längre och bilderna större. Vad använder du för program?
Du har inte funderat på att investera i ProShow Gold26 från http://photodex.com/.
//Eie
 
Kanonbra, fint, proffsigt, skarpt, prydligt och tydligt. Alla var glada men inte för glada - Häri finns nog svagheten också - Jag saknar nerven, lite extra känsla, extra gädje och det extra intima och superglada. Du har varit lite för försiktig enligt mig, väldigt noga med att inte klippa klänningen nån gång, och det är väl bra, men till priset av att det blir en smula tråkigt nästan. Använd din 70-200 mycket mer, "gå närmre" som man brukar säga, men med typ 200-läget får du dessutom mycket tätare bilder. Våga skita i blixt, kryp mer, hitta konstigare vinklar.

Men jag gillar det lugna, okonstlade också. Förstår att gruppbilderna måste ha uppskattats väldigt. Det där extra hallabaloot man brukar kunna skildra saknades (frireligiöst?), men det ser ut som att det var rätt litet och då blir det nog lugnare.

Får du förresten sno musiken och lägga ut den till ditt bildspel? Personligen skulle jag inte våga, jag är dock lite för dåligt insatt i musikrättigheter.

Hoppas jag inte varit för taskig, men det var mitt bidrag och det var konstruktivt menat - du är duktig och kan bli bättre.
 
Snyggt som attan.

Börjar med minusen:
Lite långt i total tid, men det är ju skillnad om man är mer engagerad i brudparet.

Vissa bilder känns osm om de var dubbletter och att de tonade från S/V till färg gjkorde bara den känslan större.

Sedan kanske det skulle vara lite olika tempon i bildväxlingen. Vissa bilder räcker med en glimt andra vill man kanske hinna studera lite lite till.

Plussen:
Profssigt utseende.

Trevliga annorlunda bilder av paret.

Känns som om det är en ganska bra dokumentation av hela dagen.

Roliga bilder på bruden när hon håller på att fixas. Du har fått det att se snyggt och nästan lite reportage rent ut.

Sedan en fråga:
Stod du bara bakom paret i kyrkan?
För det är ganska mycket av bildern som blir på ryggar då.
 
Riktigt snygga bilder!

Övertoningarna svartvitt-färg...

...verkar ge dig mycket kommentarer. Själv tycker jag inte alls om dem, men det verkar vara mycket delade meningar här. :)

Är det jag som inbillar mig eller hade du en del övertoningar mellan softad och skarp version av samma bild också?
 
BengtJohnsson skrev:
Riktigt snygga bilder!

Övertoningarna svartvitt-färg...

...verkar ge dig mycket kommentarer. Själv tycker jag inte alls om dem, men det verkar vara mycket delade meningar här. :)

Är det jag som inbillar mig eller hade du en del övertoningar mellan softad och skarp version av samma bild också?

Betraktad som en dokumentär kanske det inte är bra med övertoningar sv/vit-färg av samma bild, men som bildspel av en lycklig händelse (även bildvisning allmänt)blir det häftiga intryck. Man kan även ha en bild som tonar över från oskarp till skarp. Och tvärtom.
Det finns många sätt att visa bilder. Från Diaprojektor och duk till dagens kreativa möjligheter med datorns hjälp.
 
Väldigt fina bilder, men retar mig lite att "festen" kommer före "vigslen" borde komma i rätt ordning tycker jag.

Mvh.
 
Jag måste bara säga att jag är mäkta imponerad!! Jag blev riktigt rörd, satt här med tårar nedanför kinden uj uj uj. Du har verkligen fångat känslan och fått fram personlighetena i flertalet personer. Mycket snyggt!! Musiken passar bra till. Kan hålla med föregående talare om att det var lite konstigt att festen kom innan vigseln. En kvällsbild vid solnedgången hade varit snyggt att avsluta med kanske. Men återigen, Mycket, mycket fint som brudparet kommer att bli stormförtjusta över;)))

Jag ska räkna på ett pris på ett bröllop och jag hade också tänkt vara med på förberedelserna och vill gärna försöka göra det så personligt och känslosamt. Nu har jag fått lite inspiration! Tack för det! Nu är det bara det svåraste kvar, att veta hur mycket man ska ta betalt. Jag har f-skattsedel och vill ta betalt för den tid det tar men det är jättesvårt att uppskatta så hjälp emotses tacksamt. //Bee
 
Skitsnyggt! Nu blev riktigt sugen på att gifta mig. Om några år kanske, hehe. ;) Väldigt bra musikval också. Inget jag skulle lyssna på i vanliga fall, men passade väldigt bra till bilderna.
 
Skippa dom svart vita bilderna o ta istället längre tid på varje bild. Mycket snyggt, väldigt fina färgbilder.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.