Annons

Krångel med Adobe

Produkter
(logga in för att koppla)

Scarlet

Aktiv medlem
Häromdagen så gick det inte längre att använda hjälp knappen i photoshop det dyker upp en liten ruta titulerad Air som talar om att den här installationen är skadad var vänlig installera om. Jaha nu har jag en nerladdad version av photoshop och försökte alltså få ett begripligt svar av Adobe om hur jag hanterar detta.

Svaret är; ladda ner programmet på nytt. Vi anser detta ärende avslutat adjö.

Oerhört instruktivt på min ära. Läser jag på själv så förstår jag att jag förmodligen borde göra lite mer tex deaktivera, avinstallera och kanske säkerhetskopiera installationsfilen (lite försent kanske det borde jag gjort för 1 år sedan)

Eftersom folk här på fotosidan är betydligt mer meddelsamma så skulle det vara spännande att få höra om någon gjort detta och hur.

Kristina

Adobe Air

Häromdagen så gick det inte längre att använda hjälp knappen i photoshop det dyker upp en liten ruta titulerad Air som talar om att den här installationen är skadad var vänlig installera om. Jaha nu har jag en nerladdad version av photoshop och försökte alltså få ett begripligt svar av Adobe om hur jag hanterar detta.

Svaret är; ladda ner programmet på nytt. Vi anser detta ärende avslutat adjö.

Oerhört instruktivt på min ära. Läser jag på själv så förstår jag att jag förmodligen borde göra lite mer tex deaktivera, avinstallera och kanske säkerhetskopiera installationsfilen (lite försent kanske det borde jag gjort för 1 år sedan)

Eftersom folk här på fotosidan är betydligt mer meddelsamma så skulle det vara spännande att få höra om någon gjort detta och hur.

Kristina

Från 26 dec har jag fått ungefär samma problem. När jag försöker starta Hjälp i Photoshop Elements kommer en dialogruta med att jag skall Godkänna Adobe Air, visst jag gör så men kommer aldrig vidare. Någon som vet hur man kommer runt detta?
- - -
Jag upptäckte att Adobe Air blev installerat samma dag som mina problem uppstod. Därför provade jag att avinstallera Adobe Air och nu kommer jag fram till Hjälp funktionerna. Det är möjligt att denna avinstallation kommer att sätta krokben för mig senare, men så här för stunden tycks det OK.

Senast ändrad:
Löst problem - hoppas jag

Jag tog till storsläggan efter tips från Adobe supporten (till slut)

1 - skapa nytt administratörskonto
2 - avinstallera alla Adobes program
3 - kör Adobes rens och städprogram
4 - Installera om alltihop

och si det fungerar men jag vägrar att uppdatera Adobe Air trots att det dyker upp sådana uppmaningar då och då.

Jag är starkt misstänksam mot nyare versioner av Adobe Air det som kom med i installationen får duga.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto