Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

kortet funkar inte i Sony F707

Produkter
(logga in för att koppla)

Hans Linde

Aktiv medlem
Jag köpte just ett nytt kort till kameran.
Sandisk Memorystick Duo pro 1Gb,kameran är en Sony DSC-F707, så jag använde också adaptern, men det funkade inte ändå. ?????
Någon som vet varför och om det går att avhjälpa eller måste jag byta kort?

Hans
 
Jag hade samma problem med min Sony videokamera. Köpte ett Sandisk Duo pro kort som inte fungerade, jag kunde ta bilder men sedan hittade kameran inte bilderna. Reklamerade den hos Scandinavian Photo och fick ett nytt med samma problem. Löste sig med ett orginal Sony kort. Scandinavian hadde ingen aning om varför detta hände, de kunde läsa bilderna i kortläsare.
 
formater i PC ????

Jag provade att formatera i PCn, men Fat och FAT32.
Inget funkade.
Dock funkar kortet i den nya kameran (FAT).

Fler förslag??


Hans
 
Kan nada om varken Sony eller Memorystick men skulle gissa på att även Memorystick kör med FAT32 när de kommer upp i storlekar över 1GB, så kan vara så att din kamera inte klarar av FAT32.
 
Enligt uppgifter jag har fått fungerar inga "pro" cards i 707:an.

BTW: Här finner du drygt 30 000 diskussioner om 707:an mm. Här på FS verkar det bara handla om NiCanOn...

SONY forum
 
Senast ändrad:
Eftersom du lyckats formatera i pc'n så borde ju felet inte sitta i kortet utan i kameran, liknande min kameras kompabilitetsfel. Går det formatera med kameran? Mitt CF 4G kan formateras i både Fat16 och Fat32, bara en tanke.
 
Jag har för mig att Pro-korten inte funkar i 707:an, som ju redan påpekats. Det var först i 717 som dessa fungerar. I 707 tror jag 128mb är max. Men jag kan ha fel.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.