Annons

Kopior i FastStone Image Viewer?

Produkter
(logga in för att koppla)

Canon_60

Medlem
Hej!
Jag har nyligen börjat använda FastStone Image Viewer vilket funkar riktigt bra- FÖRUTOM att det automatiskt bildas kopior på alla bilder jag lägger in på datorn!? Riktigt irriterande då jag måste sitta och radera alla kopior... inte så roligt när man har 100:tals bilder inlagda!

Hur tar jag bort detta? VÄLDIGT tacksam för svar!

Använder faststone ganska mycket, känner inte alls igen det där med kopior.
Är bilderna i rawformat från början så sparas de i annat format efter redigering (tex i jpg).
Annars kan jag inte komma på nåt om kopior.

Update: Såg nu att kopiorna är JPEG. ( Vet inte om det gör någon skillnad?)

JPEG- filerna är allt mellan 5 MB till 7 MB, och ja; de hamnar i samma katalog som råfilerna.

JPEG- filerna är allt mellan 5 MB till 7 MB, och ja; de hamnar i samma katalog som råfilerna.

Med frågan avsågs bildstorleken i pixlar. ;)

Jag funderade på ifall det är Faststones miniatyrer som du hittar, men det låter lite osannolikt att du ska få dem i samma katalog och framför allt att de ska vara så pass stora. Jag hittar åtminstone ingen inställning i programmet som skulle automatgenerera några jpg-bilder. :(

Märkligt, jag får aldrig några kopior av mina (oredigerade) raw-bilder (inga thumbnail-filer heller för den delen).

Det är inte så att din kamera levererar både raw och jpg?
Min Olympus 7070W gör det om jag ställer in den så och då blir det dubbla bilder. Jpg-bilden kan jag då ställa in i kameran att bli i olika storlekar.

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto