Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kontakt med Adobe

Produkter
(logga in för att koppla)

Dykhjelm

Aktiv medlem
Någon som har mailadress eller telefon nr till Adobe i Sverige.

Jag avskyr Adobe sätt att ta betalt för Photoshop CC. Vill inte ha mitt nuvarande kreditkortsnummer hos Adobe. Kan troligen lösa detta med ett kreditkort som jag inte använder och som jag kan lägga in blockeringar på, men behöver svar på några frågor först.
Har chattat med en "indier" som bara har standardsvar på mina frågor.

Adobe gör bra produkter, men med kundvänligheten är det riktigt illa.

Jag har läst om fler som har samma problem.
Tidigare var det underbart hjälpsamma personer som svarade på svenska både i telefon o mail.

Har du provat o ställa en mailfråga på svenska?
Vi användare kanske måste börja att använda vårt språk o för att få hjälp på eget språk.

Jag har läst om fler som har samma problem.
Tidigare var det underbart hjälpsamma personer som svarade på svenska både i telefon o mail.

Har du provat o ställa en mailfråga på svenska?
Vi användare kanske måste börja att använda vårt språk o för att få hjälp på eget språk.

Hittar ingen mailadress.

Senast redigerad av en moderator:
Hmmm det här var inte bra.
Så här ser Moderskeppets standardsvar ut:

Eftersom det är ett tekniskt problem som Adobe själva borde hjälpa dig med tycker jag att du ska kontakta Adobe Support. Här hittar du dem:
www.adobe.com/se/support/contact
08-58536692

Ps. En liten förvarning. Adobes telefonsupport är på engelska, tyvärr, och väntetiden kan vara ganska lång (40-60 min). Eftersom du hamnar utomlands är telefonlinjen rätt dålig och pausmusiken lika usel. Du får heller ingen indikation på hur länge du får vänta och ibland bryts samtalet. Nu är du beredd...

Hmmm det här var inte bra.
Så här ser Moderskeppets standardsvar ut:

Eftersom det är ett tekniskt problem som Adobe själva borde hjälpa dig med tycker jag att du ska kontakta Adobe Support. Här hittar du dem:
www.adobe.com/se/support/contact
08-58536692

Ps. En liten förvarning. Adobes telefonsupport är på engelska, tyvärr, och väntetiden kan vara ganska lång (40-60 min). Eftersom du hamnar utomlands är telefonlinjen rätt dålig och pausmusiken lika usel. Du får heller ingen indikation på hur länge du får vänta och ibland bryts samtalet. Nu är du beredd...

Helt oanvändbart. Dom har bara fullkomligt oanvändbara std-svar utan hjälp för mig.

Jag har ett kort i Skandiabanken som är helt spärrat för internethandel.
Men jag kan enkelt öppna det för vissa länder och dessutom begränsa det till 500:-/månad.
Men jag måste då veta från vilket land som Adobe belastar mitt konto. Dom belastar det med Sv.kr men momsen är på 23%. SUCK. Adobe kan jag inte få en vettig kontakt med.

Men har nu fått ett tips på s k e-kort, som Swedbank m fl använder. Det kortnummer som Adobe då får, kan bara användas av Adobe. För övriga så är det oanvändbart. Håller på att kolla. Tyvärr så får jag ytterligare ett kort och en kortavgift till på c:a 200:-, men det kan det vara värt.

Turligt nog accepterar adobe swedbanks e-kort vilket gör att jag aldrig behöver oroa mig för att någon obehörig ska få tag i mitt kortnummer

Det är vad jag tror också. Men vem belastar mitt konto? Sverige eller Irland.

Adobes juridiska europeiska entitet är baserad på Irland, så det är säkerligen Irland.
Adobe sverige har som nämnt ett telefonnummer på hitta.se - ring det och be att få tala med någon om Creative Cloud. Jag törs nästan lova att den feedback du ger faktiskt tas upp i organisationen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar