oscarv
Avslutat medlemskap
Jag har hittat ett antal bilder i en tidning som jag tagit, råfilerna ligger på min dator. Det är en av Sveriges största magasin som går ut i en upplaga på över 1 miljon exemplar. I tidningen är det en helsideartikel med två bilder ca 150x100 pixel och på webversionen är det en bild ca 450x600 pixel.
Jag har kontaktat redaktionen, ansvarig utgivare och VD. De svarar att de köpt artiklarna av en frilansskribent och skall undersöka hur det kunnat bli såhär. Intressant är att just under dessa bilderna, till skillnad från övriga artiklar, står inte fotografens namn.
Så hur ska jag tänka när jag ställer mitt krav och om de inte är intresseda av att betala hur gör jag då?
Tacksam för alla tips jag kan få!
Jag har kontaktat redaktionen, ansvarig utgivare och VD. De svarar att de köpt artiklarna av en frilansskribent och skall undersöka hur det kunnat bli såhär. Intressant är att just under dessa bilderna, till skillnad från övriga artiklar, står inte fotografens namn.
Så hur ska jag tänka när jag ställer mitt krav och om de inte är intresseda av att betala hur gör jag då?
Tacksam för alla tips jag kan få!