Advertisement
ANNONS
Annons

Konica Minolta Dimage 7HI ?

Produkter
(logga in för att koppla)

Yxskaft87

Medlem
Funderar på att köpa den. Eller en A200. Jag har lusläst recensioner och kan inte riktigt bestämma mig.
Jag är ganska nybörjare och känner mig inte redo för en helsystem.

Det jag tvekar på med 7hi är den långsamma autofokusen som är på 7i, Jag vill kunna plåta lite rörliga föremål också. Några tips? Och rekomendationer?

Hur tycker ni 7hi funkar? Rekomenderas?
A200? Hoppas ni vill hjälpa en liten hjäkplös förvirrad tjej.

Svår fråga.

Det borde iofs ha hänt en hel del med utvecklingen av både sensorer, processorer och mjukvara mellan 7:an och A200:an vilket talar till 200:ans fördel. 200:an har bildstabilisering t ex. 7:an verkar dra mkt batteri. Gillar man att pilla med inställningar och sånt har 7:an mer knappar för direktval 200:an blir mer menypill.

Sen är det ju en prisfråga och skicket på den aktuella kameran.

Lycka till

Såg en ny Konicaminolta A200 i skylten hos en fotobutik (Fuji fotcenter) på Drottninggatan i Karlstad härom veckan. De ville ha ca 5300:- för den. Den är nog en hyllvärmare som det finns gott om prutmån på. Den 15 september 2004 presenterades kameran för marknaden och det har hänt en hel del sedan dess.

Som nr 1 av de tre. Antiskak, samma sensor som A200. Många direktknappar till olika funktioner.

A2 har en väldigt trevlig (elektronisk)sökare, flera klasser bättre än övriga modeller.
A2 är att föredra framför övriga modeller, därom råder ingen tvekan, enligt min mening.

Jo a2:an verkar trevlig. Men det är somsagt inte jag som betalar ;) Och det blir ju köp begagnat så det blir nog 7hi:an till att börja med. Vi får se. I morgon får vi se.

Det vart 7hi:an. Köptes på tradera för 3111kr.
Vi ringde på en a2:a men den var såld. Så då fick det bli 7hi:an. Tack för era svar.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar