Annons

Kommer det någon "mitt-emellan-modell" från Nikon?

Produkter
(logga in för att koppla)

Brejdol

Aktiv medlem
Ja, vad tror ni? Steget emellan D70 och D2x är ju långt, och D100:an är ju gammal nu... Känns som om Nikon verkligen behöver en ny kamera i mitten-segmentet nu snart!

Snackas det något över huvudtaget om en uppgradering av D100? När i såna fall?

Går i digitaltankar, och vill verkligen inte byta till billiga konkurrenter med undermålig ergonomi... Men C***n har ju faktiskt en hel del att välja på, även om det känns lite som att man borde vara vänsterhänt och ha någon sorts lyte för att uppskatta dom fullt ut... Handhavandet känns så fel för mig, tyvärr...

Med lite tur kommer den att inte kosta mer än dubbelt så mycket som en 20D då... Skämt åsido, dax att dominera, Nikon!

Är själv vänsterhänt med ett handikapp som gör att jag inte kan använda högerhanden annat än som stöd under kameran (ser alltså lustigt ut när jag använder kameran så) men inte ens för mig har Canon varit ett alternativ då Nikon alltid har känts bättre när det gäller handhavande.
Det har dessutom blivit mycket enklare sedan AF uppfanns.

Hoppas också på en bättre modell än D70 (som jag har nu) men inte allt för dyr.

Jag har skitsvårt att ta inlägg ang ergonomi på kameror på allvar.

Personligen så tycker jag att det problemet kommer väl på prioritet 122...eller någe.

Tar kameran bra bilder så är det väl bra.
Kan man inte hålla i kameran så får man väl använda sin fantasi.

Själv har jag 5 st olika kameror...har aldrig funderat över att det skulle vara jobigt att hålla i den ett par timmar...fattar inte vari problemet ligger.

Om man skall hålla i kameran 10-12 timmar om dagen...ja då är det ett helt annat problem...
/Kenta...som förövrigt är skitfull just idag...

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar