ANNONS
Annons

Kollektivt inköp av diafilm?

Produkter
(logga in för att koppla)

Sinuslinus

Aktiv medlem
Hej
Är det någon i Stockholmsområdet som är intresserad att tillsammans med mig och eventuellt någon annan köpa ett 20 pack "piratrullade" Velviafilmer?
De filmer som jag tänker på är Photax billiga ProPackrullar. Filmerna är upprullade på en firma i Europa och det enda som skiljer dem ifrån orginalet är förpackningen.

Jag har själv inte pengar eller tid till att göra slut på så många rullar under så kort som krävs.
Priset på filmerna är 1080 kr för 20 st dvs 54 kronor styck (inkl moms).

För mer information se www.photax.se

/Linus

Ingår framkallning i priset på Velvia?
Annars lönar det sig väl knappt jämfört med att köpa kodachrome där framkallning ingår?
Om man inte absolut vill ha velvia då förståss...

Petter

...inte jättebilligt

Hmm..nu ska jag inte vara svår men inte är det ett jättebra pris. Jag köpte "orginal-Vvelvia" för 59:- /st på Japanphoto (butiken i Göteborg), vid köp av 10-pack. :)

Har Japanphoto fått igång sin Internetförsäljning nu? För det är inte så stor skillnad i pris som du skriver.
Är det någon annan som har något annat förslag på var man kan köpa billig Velvia i exempelvis tiopack?

Linus, jag vet inte om dom fått igång sin internetförsäljning ännu. Priset (590:- för ett 10-pack) är vad jag betalade över disk, direkt i affären. Helt OK pris om du frågar mig.

Jag har kollat lite på deras hemsida nu och det verkar som om de har en fungerande Internetförsäljning nu.
Har kollat runt på lite andra postorderfirmor och fotoaffärer och de är dyrare.
Dessutom så betalar Japanphoto frakten.
Så jag köper nog ett tiopack därifrån. Tack för tipset Anders!

Det betyder att jag inte längre är intresserad av att köpa Photox piratvelvia längre.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar