Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

KM Dynax 5D

Produkter
(logga in för att koppla)
(jag förstår inte hur Anders
ALLTID kan svara på alla inlägg så snabbt,
gör du ingenting annat än sitter och leker med bilder i Photoshop? :))

i övrigt:
skulle tippa på runt 4 000 kr (i fint skick/nyskick och helst med org-kartong), 4400 med kitobjektiv (med lite tur). Lägg ut den på tradera, av egen erfarenhet så TROR jag att du får bäst pris där. Eller testa först här på Fotosidan (kostar ingenting). Glöm Blocket.
...Och på tal om blocket, denna annons är mycket underhållande, tyvärr vet jag inte om säljaren menar allvar eller bara skojar:
http://www.blocket.se/vi/10775532.htm?ca=22_s

Dock verkar priserna sjunka en aning nu på 5D och 7D,
kanske inte så konstigt då en del väl uppgraderar till Sony @ 100 samtidigt som garantitiderna, en efter en, börjar ticka ut (eller till och med vara slut).

Sålde min för en månad sedan, saknar den lite ibland, mest för att det blev en kär vän, om nu tekniska prylar kan bli det...(ja!)....
Däremot är jag supernöjd med den 7D jag köpte i stället (blev mer eller mindre att jag bytte kamera när allt var klart). För 7D är den kamera jag alltid velat ha, utan att vetat om att jag ville ha den, skönt grepp, intuitiva reglage och EJ massa bök i menyer (hatar digitala menyer, vill ha rattar).

Men...nu avvek jag från ämnet en aning.
tanken var ju inte att det här skulle bli en Minoltahyllning. Hur mycket jag än gärna skulle vilja det.

Senast ändrad:
RE

Kameran är i mycket bra skick! Har kartong och allt som följde med kvar. Har köpt en Sony A 100 ! Fick den idag, batteriet var slut så jag har laddat det nu och börjat kolla in Sonyn. Tror jag slänger ut en annons på tradera.
Ang annonsen http://www.blocket.se/vi/10775532.htm?ca=22_s

så tror jag det var samma person som hade en annons om den tidigare och då skulle han ha 7000:-

kjellsn

Hehe jag såg precis den annonsen med, hoppas ingen går på det :/

Christian skaffa Gmail och Gtalk och sätt bevakning på Minolta-forumen så blir du lika snabb som jag ;)

Sen gäller det bara att råka vara vid datorn samtidigt :)

Re

Ja snacka om optimist! Jag sålde min 700SI + Minolta 35-105 mm och blixt 5400HS i höstas. Jag hade annons ute i 2 månader innan jag sålde den och fick 1100:- för alltihop! kjellsn

förresten, en annan grej,
som de flesta MINOLTA-anhängare vet så är jag en flitig försäljare (och köpare) av äldre minoltakameror, hade en mejldiskussion i veckan med en annan Minoltavän och han undrar om jag nu hade testat all budgetoptik till Minolta och svaret är..nja...nästan...
Poängen är lite att min "studiecirkel" börjar nå sitt slut och att jag kommer lägga ut en liten rapport här inom kort.
Absolut ingen vetenskaplig test, men litegrann som jag snappat upp genom att typ pröva ett 40-tal objektiv under drygt ett år.
Finns inget givet resultat, men faktum är att en del saker är lite överraskande. Bara en sådan sak att mitt gamla 28-85 Minolta (F/3.5-4.5) FAKTISKT tar - enligt mig! - bättre bilder utomhus än semiproffs-optik som Tamron 28-75 F/2.8. Och detta av en (underskattad) glugg som kostar 500-600 kr begagnad (vrakpris!) jämfört med en som går på 2000-2300 kr på andrahandsmarknaden...

Var - innan jag började testa glugg efter glugg - lite skeptisk mot alla som vägrade köpa annat än original.
Nu vet jag lite bättre. Originaloptik är så gott som alltid att föredra framför "pirat". Bortsett då om man är ute efter en brännvid som EJ finns i original (som jag, som så gärna ville ha 20-40mm, ett perfekt omfång för mig)
--------------------
Men som sagt - återkommer.
Och det här hade ingenting med denna tråden att göra, ville bara nämna det ändå.
Mest för att få slippa diska.

Angående den där blocket-annonsen så tror jag inte att han kan få en krona över 2000 och då ska han ha tur. Det är väl 24-85an som kan vara lite attraktiv.
Komiskt att han skriver att 5000 kr är löjligt billigt och ej prutbart!
Vad tror ni att han får?

Ett begpris på en 5D på 4-5000 låter rimligt.

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar