Annons

Karlstad i jul

Produkter
(logga in för att koppla)

Apell

Aktiv medlem
Tjena!

Ska hem till Karlstad under Jul. Skulle vara kul om nån hade lust att sticka ut en sväng och bränna av en rulle eller två ;)

I mån av tid och väder så klart.

Hojta till!

/Henke

Har ont om tid och så ger jag mig inte ut med erat kön via annonser på nätet. Äh, se det inte allvarligt förresten, liiite allvar men inte fullt var det. Kanske det skulle vara kul att samla ihop några stycken till en liten fototur någonstans? Om tid och intresse finns.
/Lotta

Ok. Fler som är intresserade? Hur skulle det vara 23/12? Antar att det kanske är en "svår" dag för en del men för mig är det nog den enda om det skulle bli nåt. Då är jag garanterat barnledig också.. Kvällen behöver dock jag med till skinkkokande;)
Lotta

Senast ändrad:
Kanske kan funka.

Dagen är väl bäst, man vill ju ha lite ljus *s* Enligt SMHI verkar det bli halvklart och -6 grader....

/Henke

Låter ju ok väder. Vore kul om vi blev några stycken. Måndag förmiddag kanske? Då finns det ju ljus några timmar till i alla fall..
/Lotta

Ska du med? Det finns faktiskt rätt mycket någorlunda centralt också som skulle kunna bli motiv. De som vill med kan ju komma med förslag.
/Lotta

Det vore en syn det, med Mats Berggren springandes omkring naken i Karlstad för att fotografera folk :)

Nej. Det är sant. Det blir inte så fin syn. Dessutom blir det kallt även om det är i solstan. Jag kommer åtminstone ha på mig finkallingarna med extra förstärkt Y-front.

Jo vilken syn! Men om du behåller kläderna på behöver ju ingen annan riskera att behöva utöva första hjälpen på förfrysningar. Då är det väl klart du får vara med;)
/Lotta

Såvida den inte är förkokt ja;)

1. Låt koka en timme per kg, vänd ibland
2. Lyft över till ett galler
3. Skär bort nätet
4. Vispa ihop ägg, sötstark senap, ströbröd och ev kryddor
5. Pensla på ovanstående smet
6. In i ugnen ca 15 min.
7. Ta ut ur ugnen.

Så har man en färdig skinka:)
Äh, det går i ugnen med fast då blir den ju så äckligt torr.
/Lotta

matnyttige skrev:
Får jag inte det? Jag lovar att jag inte ska fotografera någon naken.

Förresten Mats. Tänk vilkra annorlunda bilder det skulle kunna bli för oss andra;) Jag skulle ju kunna hålla mig på lagom avstånd och dokumentärfotografera hur du grips för förargelseväckande beteende eller hur andra stirrar på dig;) För min del får du gärna vara med oavsett klädsel..
/Lotta

lotelo skrev:
1. Låt koka en timme per kg, vänd ibland
2. Lyft över till ett galler
3. Skär bort nätet
4. Vispa ihop ägg, sötstark senap, ströbröd och ev kryddor
5. Pensla på ovanstående smet
6. In i ugnen ca 15 min.
7. Ta ut ur ugnen.
/Lotta
Njaaaa....
jag skulle vilja ta bort fettet vid punkt 3.
Punkt 4 utan ströbröd.
Därefter strö på ströbrödet.
och sedan grilljera skinkan i ugnen.
Mums...
Nej jag är inte kock, men jag har kokat skinka i microvågsugn ett par år.
Tekniknörd..
God Jul

lotelo skrev:
Förresten Mats. Tänk vilkra annorlunda bilder det skulle kunna bli för oss andra;) Jag skulle ju kunna hålla mig på lagom avstånd och dokumentärfotografera hur du grips för förargelseväckande beteende eller hur andra stirrar på dig;) För min del får du gärna vara med oavsett klädsel..
/Lotta

Får jag fotografera din skinka då? ;-)

Min??? Det är ju grisens skinka som är omtalad idenna tråden;)

Hasse. Tack för påminnelsen på punkt 3. Punkt 4 får väl vara en smaksak. På grisrumpan hos mig hamnar det ströbröd både vid punkt 4 och lite efter..
/Lotta

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar