Annons

Kap? Konica Minolta Dynax D7 5995:-

Produkter
(logga in för att koppla)
med tanke på priset på det (1395 spänn på scandinavian) så är det nog ingen höjdare nej. 70-210 är nog ett MYCKET säkrare val, tror inte du kommer sakna dom sista 90mm:arna så mycket, jag gör inte det. (finns ju dessutom 1,4 1,5 och 2,0 ggr's telekonvertrar)
 
4,0 och 4,5 är ingen stor skillnad, men det är inte bara det som räknas. det där 70-210 4,5-5,6 är inte heller något att hänga i granen direkt tyvärr :/ (om det är det jag tror det är iaf. även om det är fel så verkar det som ett tveksamt val)

kollt runt lite och 70-210 4 (den som är bra och billig ;) ) verkar vara ganska svår att få tag på, vet dock att det finns en för 850 spänn på Expert i Linköping, det är väl kanske lite långt att åka för att köpa ett objektiv för dig kan jag tänka mig :p

http://www.fotosidan.se/reviews/viewreviews.htm?ID=5893
 
Helt klart intressant - men Linköping är en bit som sagt.

Vet du om det är ett nytt eller begagnat? (dum fråga kanske ni tycker - men jag är novis)

Kanske kan få Expert butikerna att skicka mellan varandra.

:)
 
Man kan inte läsa sig till på siffrorna på ett objekiv om det är bra eller inte, tyvärr, utan det är tips och recensioner som gäller.
Finns det en bra glugg för det priset så är det suvve, jag tycker du borde lyda gubbarnas råd och köpa exakt den de rekommenderar.
 
bEPH skrev:
Man kan inte läsa sig till på siffrorna på ett objekiv om det är bra eller inte, tyvärr, utan det är tips och recensioner som gäller.
Finns det en bra glugg för det priset så är det suvve, jag tycker du borde lyda gubbarnas råd och köpa exakt den de rekommenderar.

Yup Björn...

Jag lyder deras råd - Larsa säger sig veta att det finns ett i Linköping. Får undersöka om det finns kvar.

:)
 
hittade en 70-210 4,0 på ebay i usa, men lite jobbigt det med...
Länk

Det på Expert Fromholtz i LKPG är begagnat men verkade vara mycket fint skick.

edit: jag är inte 100% på att det finns kvar, var en vecka sen jag var där, men ska nog dit på måndag och kolla på en blixt.
 
Senast ändrad:
Jag blandade ihop er ser jag i mina inlägg - sorry.

Anders, jag är tacksam om du vill kolla upp om det finns kvar.

:)
 
Nu har jag äntligen hunnit med att gå och köpa en blixt, expert i linköping har fortfarande kvar sin 70-210 f/4.

Kan även tillägga att Sigma EF-500 DG Super funkar perfekt med min 5D ;)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.