Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kap? Konica Minolta Dynax D7 5995:-

Produkter
(logga in för att koppla)

Sinner

Medlem
Hej!

Mitt första inlägg i detta forum - har kikat lite på sidorna och trivs.

Bara en fundering - gjorde jag årets klipp igår?

Köpte en Konica Minolta Dynax D7 med Sigma objektiv 18-50 för 5.995:-

Känns som jag verkligen gjorde en bra affär.

Tips och råd tas gärna emot angående mitt inköp.

:)
 
Beror väl på.. Köpte du nytt eller begagnat?

Antar att det var ett Sigma 18-50/3,5-5,6 som följde med och inte ett 19-50/2,8..?

Om den var ny skulle jag säga att det var ett bra köp (men kanske inte "årets klipp"), scandinavianphoto tar strax under 8000:- för D7D.
 
jao.. nog tycker jag det låter som ett ok köp.. men det kvittar väl vad man säger egentligen då du redan köpt det? ;)

Nåväl.. med tanke på KM har lagt ner all kamera tillverkning och objektiv så var ju ett prisras väntat... men det är ju ingen dålig kamera vad jag förstått... så det är säkerligen ett bra köp, dock kanske ingen framtidsinvestering med tanke på att KM inte längre finns som tillverkare för dessa saker.

Men skit i det nu.. ut o knäpp bilder som en galning, det är det som är det viktigaste. ett tips är väl kanske att du inte binder upp dig med massa dyra objektiv så att du inte i framtiden är låst till KM...
 
Sån amatör jag är så känns det som ett lyft i kamerasamlingen.

Min tanke är att skaffa en riktig zoom och kanske ett vidvinkelobjektiv.

Sen är jag nöjd så att säga.

Ja, här ska fotograferas.
 
Märkligt hur svârt det verkar vara att förstâ att produktion och utveckling sker i Sony´s regi framöver.

En D7d är ett utmärkt köp, särskilt för det priset. Kameran blir inte sämre över natten för att rätten till produktionen överlâts till nâgon annan.

Sök lite i formuet sâ hittar du massor av trâdar ang lämplig optik till din nya kamera.

Kolla sedan pâ e-bay.de sâ kan du göra fynd pâ den optiken du vill ha.
 
Sinner skrev:


Min tanke är att skaffa en riktig zoom och kanske ett vidvinkelobjektiv.

Sen är jag nöjd så att säga.


jaa jooo visst jag tror dig sääkert...

Du tror inte jag har tänkt sammasak...?
"Jag ska bara ha detta, sedan är jag nöjd...."

*klappar lite på axeln* vi får väl se hur det blir med den saken....
 
Sinner skrev:
Hej!

Mitt första inlägg i detta forum - har kikat lite på sidorna och trivs.

Bara en fundering - gjorde jag årets klipp igår?

Köpte en Konica Minolta Dynax D7 med Sigma objektiv 18-50 för 5.995:-

Känns som jag verkligen gjorde en bra affär.

Tips och råd tas gärna emot angående mitt inköp.

:)

Jag tycker att Du gjorde ett kap, köpte min D7D för snart ett år sedan. Förträfflig kamera. Lyd Gunnars råd och leta upp begagnad optik. Du kommer att bli nöjd. Om Du inte köpt minneskort så har Webhallen billiga kort 995:00 för 2 GB.

Lycka till :))

/Jörgen
 
Jag tycker absolut du gjorde ett kanonklipp, som flera säger så verkar det ju inte vara ngn fara på taket för framtiden för Minoltas AF-fattning, och jag har stort förtroende för Sony (som min kameraväska ju säkert skvallrar om) men jag skulle nog också väntat med att leta optik tills det visat sig vad Sony släpper för gluggar.

För övrigt fräser jag lite över att jag inte hade tålamod och väntade in prisraset på D7D, det blev en D5D för knappt en månad sen... Men de e inte fy skam, IMHO!

Happy snappin!

Hanning
 
Kalle_B skrev:
jaa jooo visst jag tror dig sääkert...

Du tror inte jag har tänkt sammasak...?
"Jag ska bara ha detta, sedan är jag nöjd...."

*klappar lite på axeln* vi får väl se hur det blir med den saken....
Det finns faktiskt vissa av oss som kan vara nöjda Kalle:)

Mikael: Med den inställning du verkar ha, att nöja dig med några lämpliga brännvidder av bra kvalite, så är detta helt klart ett kap!

Grattis!

//Larsa
 
Suck, åter igen har man fått erfara att det kostar att ligga på topp. Jag gav 14kkr för min D7D med 28-100-gluggen, och då var det med backfokus och sunkiga firmwaren :p

Fast jag har ju fått plåta med den i snart ettochetthalvt år också :)

Grattis till ett bra köp och välkommen i klubben, det som är bra med dessa priser är ju att det inte finns någon risk att man funderar på att sälja sin ;)
 
Kalle_B skrev:
jaa jooo visst jag tror dig sääkert...

Du tror inte jag har tänkt sammasak...?
"Jag ska bara ha detta, sedan är jag nöjd...."

*klappar lite på axeln* vi får väl se hur det blir med den saken....

Well, om jag nu står där en dag och tänker att jag vill ha mer av allt godis, så har jag i alla fall ett kamerhus som det finns möjlighet att köpa tillbehör till som fotografer som du tröttnat på och säljer för en bra peng. ;)

Jag sover helt enkelt gott i natt då jag läst även den andra tråden, och inser att det VAR ett kap jag gjorde - alla fall i mina ögon sett och en del andras på forumet med.

Killen i Expert butiken var faktiskt lite förundrad över hur dom kunde sälja kameran till ett så bra pris, med tanke på vad den kostade för inte så lång tid sedan. Dessutom såldes dom slut snabbt i Göteborg. 2 kameror per butik var tilldelat...jag har 1 av dom. :)

Gillar forumet och jag har redan fått massa bra info - tack för era svar.
 
Sinner skrev:
Hej!

Mitt första inlägg i detta forum - har kikat lite på sidorna och trivs.

Bara en fundering - gjorde jag årets klipp igår?

Köpte en Konica Minolta Dynax D7 med Sigma objektiv 18-50 för 5.995:-

Känns som jag verkligen gjorde en bra affär.

Tips och råd tas gärna emot angående mitt inköp.

:)

Skräp! Lättlurade konsumenter. Lycka till.
Även originaloptiken ser dålig ut oskärpa "boukhe"
 
Senast ändrad:
Re: Re: Kap? Konica Minolta Dynax D7 5995:-

jorgen.hubner skrev:
Webhallen billiga kort 995:00 för 2 GB.

Lycka till :))

/Jörgen

Hos Zebramedia får man ett Sandisk UltraII 2GB för 945 inkl frakt. Tror att jag ska lägga en beställning. Någon som brukar handla där?

/Björn - Nybliven ägare till en Dynax 5D!
 
Visste det. Två av de stora kommer överleva. Det sas för tio år sedan. Nikon och Canon fortsätter dominera ett bra tag till
 
StefanA skrev:
Visste det. Två av de stora kommer överleva. Det sas för tio år sedan. Nikon och Canon fortsätter dominera ett bra tag till

Stefan - tack för din åsikt, nu vet jag den. Är tacksam om du hjälper mig att svara på de frågor jag ställer. Förstår att du inte tycker mitt köp är bra - jag vet det nu. Mvh. Mikael
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.