Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kampsports foto. nybörjare

Produkter
(logga in för att koppla)

sudden87

Medlem
Hej jag har tänkt ett tag och har bestämt mig för att börja fotografera kampsports bilder och behöver hjälp med vilken nybörjar/semipro systemkamera jag ska skaffa och vilket objektiv har kollat på Canon 40D och 50D men tänkte kolla här om det finns andra som är bra för såna bilder. Min smärtgräns ligger på ca 5000kr för själva kameran..

tack i förhand.

50D ligger min röst på av två anledningar, bättre display och mikrojustering.

Har haft båda. Brusmässigt ingen skillnad, fler MPx om man vill beskära i 50d.

/Stefan R. Nilsson

Blir ju lite begränsat med den budgeten. Nackdelen med 50D skulle ju vara att du inte kan filma något om du skulle vilja göra det.

Blir ju lite begränsat med den budgeten. Nackdelen med 50D skulle ju vara att du inte kan filma något om du skulle vilja göra det.

är mest ute efter foto just nu och inte filma har redan en video kamera som kan filma HD men den kan inte ta still bilder. . men finns det någon annan modell som kostar lite mer som klara bilder och film så är jag intresserad.

Då skulle det vara att gå upp en version och titta på 60D. Fanns en begagnad på Köp och sälj här för 6000:-

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar