Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kameraväska

Produkter
(logga in för att koppla)

Hansson

Aktiv medlem
Hej!

Tänkte lägga ut en tråd om kameraväska (axelväska).
Vet att det finns ute en massa trådar i ämnet. Men jag har en lite specifik fråga.
Har redan flera kameraväskor men ingen som jag gillar specielt mycket. Fotograferar dagspress mest så kameraväskan ska vara lagoms slitstark.

Har mest kikat mot Domke men tycker att dom är ganska dyra.
Så jag undrar om nån har erfarenhet av NG 2475. Medium modellen av NationalGraphic väskorna.

Lite av de jag också undrar är om en MarkII och 70-200/2,8 och en vidvinkel och blixt får plats i den? Eller är den för liten? Är lite svårt att avgöra utifrån måtten som står i specifikationen, så jag tänkte att de kanske finns nån som testat.

Skriv gärna en rad om du har någon åsikt. Alla svar mottages gärna...
 
Om du bortser från prislappen och ser till slitstyrka och användarvänlighet så finns det bara ett fabrikat, BILLINGHAM, forget the rest.
/Thomas..
 
Hehe... Jo jag har sett dom också.... Men där kan man snacka höga priser. Och då nöjer jag mej nog häldre med Domke
 
Hansson skrev:
Hehe... Jo jag har sett dom också.... Men där kan man snacka höga priser. Och då nöjer jag mej nog häldre med Domke


Andreas med tanke på prislappen på din kamerautrustning så borde en Billingham väska
vara en fnysning i det stora hela.
/Thomas..
 
Tack Christina för för den länken .Ska kolla... Ja får du plats me dom grejjerna så borde ju faktiskt mina grejjer gå i också...

Å ja vist Thomas är mina grejjer dyra. Men då får man ännu större anledning att försöka spara in på pengarna på andra ställen. Man kan ju inte köpa det dyraste av allt. Åtminstonne inte jag. Men vist, man bör kanske inte köpa billigaste väskan förde...
 
Jag var in på Scandinavian Photo och testade med mina grejer innan jag köpte den för att se om det fungerade. Har du samma möjlighet så gör det.

/c
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.