Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kamera och Bild

Produkter
(logga in för att koppla)

Bengt54

Aktiv medlem
Såg att tidningen begärt sig i konkurs. (Synd på en så bra tidning)
Men till saken.
Idag fick jag hem ett prenumerationsinbetalningskort för ett nytt år.
Tänkte då "vad kul att det klarades upp så fort".
Men döm om min förvåning när jag kontrollerar vem man skall betala till så är det ackordscentralen.
Tycker det är väldigt fullt att försöka lura sig till 649 kr för en tidning som ev inte kommer ut mer.
Kan tom tycka rent spontant att det är på gränsen till lurendrejeri och borde vara lagvidrigt.
Vill bara hjälpa andra att se upp i denna fråga.

Med vänlig hälsning
Bengt

Men till saken.
Men döm om min förvåning när jag kontrollerar vem man skall betala till så är det ackordscentralen.
Tycker det är väldigt fullt att försöka lura sig till 649 kr för en tidning som ev inte kommer ut mer.
Kan tom tycka rent spontant att det är på gränsen till lurendrejeri och borde vara lagvidrigt.

Med vänlig hälsning
Bengt

Jag vet inte om jag riktigt förstår vad du skrivit. Det är nog inte tidningen som eventuellt försöker att lura dig utan i så fall de som säljer prenumerationer. Vad menar du med "ackordscentralen"?

Men till saken.

Med vänlig hälsning
Bengt

Mediaprovider har begärt de danska tidningarna i konkurs, ej den svenska delen.
Mvh/Jan

Jag betalade en prenumeration för en knapp månad sedan och fick ett nytt nummer idag. Vi får väl se hur länge det håller...

Jag vet inte om jag riktigt förstår vad du skrivit. Det är nog inte tidningen som eventuellt försöker att lura dig utan i så fall de som säljer prenumerationer. Vad menar du med "ackordscentralen"?

Ackordcentralen är den som fördelar ev tillgångar och skulder efter en konkurs eller en rekonstruktion av företaget. Det innebär att de pengar vi skickar in nu för en framtida prenumeration går åt för att rädda fordringsägare för "den gångna tiden"

Jag kommer själv till att köpa lösnummer till det är stabilt igen. Jag vill inte råda någon utan vill bara påpeka riskerna. Det är ju inga jättepengar utan det mest hur man blir hanterad som kund jag reagerar på.

Ackordcentralen är den som fördelar ev tillgångar och skulder efter en konkurs eller en rekonstruktion av företaget. Det innebär att de pengar vi skickar in nu för en framtida prenumeration går åt för att rädda fordringsägare för "den gångna tiden"

Tror du missuppfattat Ackordcentralens roll en aning. Ackordcentralen figurerar inte så mycket i nyheterna som de gjorde ett tag, men inget av det du påstår kan jag se att det har något stöd på Ackordcentralens hemsida, www.ackordcentralen.se.
Ackordcentralen jobbar snarast med att hjälpa företag för att undvika konkurs.

Visst kan det vara en risk med att betala för en prenumeration hos ett förlag/företag som har ekonomiska svårigheter. Men jag tror nog att du kan sova lugnt ett tag till.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar