Annons

Köpa utrustning i USA

Produkter
(logga in för att koppla)

Stemagson

Medlem
Någon som har varit i San Francisco eller Las Vegas och köpt utrustning, letar efter en bra butik med Pentax objektiv men kan inte hitta någon. Någon som har varit där och kan vägleda och komma med förslag.

Mvh/Stefan

www.calumetphoto.com. En bra affärskjedja med bl a butik i San Francisco. Det är huvudsakligen för internet varför lagret där är litet så jag föreslår att du spanar på hemsidan, hittar det du vill ha, ringer affären där, fastställer att de kan ha varan där i tid och betalar en deposit (ca 10%). vad gäller Canon och Nikon matchar de B&H priser, oklart med Pentax, men kolla det du vill ha där (www.bhphotovideo.com) och fråga sedan om de matchar deras pris. 8,5% sales tax tillkommer i San Francisco. Om du ämnar att inte tulla in det, släng emballage och posta garantipapper och kvitton till dig. Ditt samvete får avgöra. Alternativa fotoaffären är Ritz/Wolf camera som i varje fall 2008 hade affär nära Moscone Convention Center, i downtownområdet. Priset där oftast något högre men har lite mer i lager. Kolla dock bara först att den finns kvar. Moderbolaget gick i konkurs 2008 eller 09 och flera lokala affärer stängde - hemsida: www.ritzcamera.com. Kolla där efter outlets i San Francisco och ring för att se att de finns kvar. Calumet ligger lite södet om centrum så med tanke på osäkra gator emellan centrum och dem, tag taxi, det är billigt. Tror calumet ligger på Bryant St, kolla via hemsidan.

Tillägg: UNDVIK turistfällorna nära Fisherman's Wharf praxar på grejor till överpris!!!! Mitt förslag: håll dig till de 2 jag föreslagit.

En gammal god butik att titta in i är Adolph Gassers på 181 2nd street. Litet rörig men man kan göra fynd.

Annars är Calumet en klar favorit när det gäller utbud! Mer ordning och reda.

För förbrukningsmaterial film, bläck etc finns butiker på Bryant @ 2nd.

Calumet är på Bryant @ 18th.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar