Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Köpa tillbehör till 300D
- Trådstartare viktor1623
- Start datum
niklasl
Aktiv medlem
Du ställer en fast brännvidd mot en zoom. Det går inte att besvara frågan om man inte vet hur du fotograferar. Ett 50 motsvarar ett (mycket) kort tele på en 300D och kanhända räcker det för dig.Lövet skrev:
Okej, låter som Canons 50/1.8 är jättebra. Är det vettigt att satsa på detta istället för 18-55?
Lövet
Aktiv medlem
Tack för svaren.
Angående snabbheten på kamera minneskort, vilket bör jag köpa?
Räcker det att köpa ett
Sandisk Compact Flash 512MB
eller bör jag köpa ett
Sandisk Compact Flash 512MB Ultra II
på Fyndbörsen
http://www.fyndborsen.se/?sida=produkt.php?main!filter!Prodnr=5384
Räcker det att köpa ett
Sandisk Compact Flash 512MB
eller bör jag köpa ett
på Fyndbörsen
http://www.fyndborsen.se/?sida=produkt.php?main!filter!Prodnr=5384
.di
Aktiv medlem
scandinavianphoto.se är billigare..
fast rekommendera att du lägger till 1000kr så får du med kit objektivet plus vertikalgreppet..
fast rekommendera att du lägger till 1000kr så får du med kit objektivet plus vertikalgreppet..
Senast ändrad:
Brummelisa
Aktiv medlem
Lövet skrev:
Har ännu inte förstått vad ett vertikalgrepp är. Någon som har bild på ett? Det har man väl när man tar bilder på "andra" hållet...
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=15215&item=3834110561&rd=1
Man sätter in den där batteriet sitter (kontakten) så får kommer batterigreppet under kameran. När man vrider kameran för att ta stående bilder så finns knapparna på högra sidan så man behöver inte lägga handen ovanför huvudet (konstig beskrivning).
/ Marcus
niklasl
Aktiv medlem
Rob Galbraith vet. Kontentan är "The camera writes relatively slowly, regardless of card". Skrivhastigheten knappt fördubblas, från 736 kB/s till 1,245 MB/s. Ska man köpa nya kort och tror sig köpa en snabbare kamera inom en inte alltför avlägsen framtid kan det högre priset för det snabbare kortet kanske motiveras.Lövet skrev:
Räcker det att köpa ett Sandisk Compact Flash 512MB
eller
niklasl
Aktiv medlem
Det vet du ju bara själv! En liten hastighetsökning tycks det ju trots allt bli... Vad säger din plånbok? När du köper en ny kamera om säg två år, så kommer du nog att tycka att dina CF-kort är små. Och långsamma. Och kanske fel sort? Köp för nuet med en liten tanke på framtiden... Digitalkameraindustrin liknar mer och mer datorvärlden.Lövet skrev:
Räcker alltså det första alt. om jag tror att jag inte kommer uppgradera från 300D inom 2 år?